از رسمیت انداختن جلسه شورا درباره محل سکونت شهردار بندر امام خمینی(ره)؛ اجرای قانون یا اتلاف زمان

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، ۲۲ ماه از مدیریت شهردار کنونی بندر امام خمینی(ره) می‌گذرد و بنابر اظهار چهار نفر از ۷ عضو شورای شهر وی در شهر ساکن نیست و در حال تردد در مسیر بندر امام خمینی(ره) به اهواز است.

در گزارش مهرماه سال گذشته با موضوع «دومینوی بی‌قانونی مسئولان در بندر امام‌خمینی(ره)» به طور کامل گزارش عدم سکونت محمد عبیاوی را اعلام کرد، بنابر اظهار فرماندار شهرستان بندرماهشهر در آن زمان قرار بود با آرامش موضوع عدم سکونت شهردار پیگیری شود ولی با گذشت ۱۰ ماه هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

با گذشت چهار ماه از پیگیری چهار عضو شورای شهر که سه نفر آنها عضو هیئت رئیسه شورای شهر هستند، تاکنون موفق به برگزاری جلسه فوق‌العاده بررسی سکونت محمد عبیاوی شهردار بندر امام خمینی(ره) نشدند، به خاطر اینکه حسین عبیداوی رئیس شورای شهر بندر امام خمینی(ره) یا جلسه را برگزار نکرده و یا به همراه دو عضو دیگر سیدسعید بزاز و فرج‌اله کردزنگنه جلسه را از رسمی بودن خارج می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای عجیب در جریان عزل شهردار بندر امام خمینی(ره) + جزئیات

ابهام در صورت جلسه عزل شهردار بندر امام خمینی (ره) چیست؟

موضوع عدم سکونت شهردار بندرامام‌خمینی(ره) از دستور کار شورای شهر خارج شد

دلیل اصلی اختلافات اعضای شورای شهر بندر امام خمینی(ره)؛ شهردار باید در منطقه‌‌باشد

این پایان استفاده ابزاری اعضا موافق شهردار برای ابقا نیست، فرماندار شهرستان بندرماهشهر برای دومین بار در راستای تبصره ذیل ماده۹ قانون انتخابات و وظایف شوراها دستور برگزاری جلسه فوق‌العاده سکونت شهردار بندر امام خمینی(ره) را با حضور نظارتی اعضا هیئت تطبیق شهرستان بندرماهشهر و رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) را برای بعد از ظهر روز سه‌شنبه  ابلاغ کرد که این بار نیز توسط رئیس شورای شهر و دو عضو دیگر از رسمی بودن خارج شد.

در اتفاقی عجیب روز گذشته رئیس شورای شهر با مرخصی دو نفر از اعضا موافق حضور شهردار موافقت کرده و مرخصی خود را سه‌شنبه برای فرمانداری بندرماهشهر ارسال می‌کند که مورد موافقت فرمانداری شهرستان قرار نمی‌گیرد.

جلسه بعد از ظهر روز سه‌شنبه به درخواست فرماندار بندرماهشهر و با حضور نظارتی دادستان عمومی و انقلاب، معاون فرماندار و رئیس شوراهای شهرستان بندرماهشهر به عنوان اعضا هیئت تطبیق شهرستان بندرماهشهر، رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) و چهار عضو از هفت نفر اعضا شورای شهر برگزار شد که به دلیل عدم حضور سه نفر از اعضای شورای شهر جلسه از رسمی بودن خارج شد.

مهرزاد شریفی معاون فرمانداری شهرستان بندرماهشهر درباره دومین جلسه فوق‌العاده بررسی سکونت شهردار بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: در ماه‌های اخیر سکونت شهردار بندر امام خمینی(ره) سبب اختلاف بین اعضا شورای شهر برای عزل و ابقا محمد عبیاوی شده است ولی با وجود جلسات مختلفی که تاکنون گرفته شده نتیجه موثری رخ نداده است.

وی افزود: فرماندار شهرستان بندرماهشهر طبق قانون و به عنوان رئیس شورای تطبیق شهرستان برای دومین بار دستور برگزاری جلسه فوق‌العاده سکونت شهردار بندر امام خمینی(ره) را برای روز سه‌شنبه با حضور نظارتی اعضا شورای تطبیق شهرستان بندرماهشهر و رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره)، به رئیس شورای شهر ابلاغ کردند.

شریفی در ادامه بیان کرد: جلسه فوق‌العاده سکونت شهردار بندر امام خمینی(ره) به دلیل عدم حضور سه نفر از هفت عضو شورای شهر از رسمی بودن خارج شد و موضوع غیبت سه عضو شورای شهر با حضور اعضای شورای تطبیق شهرستان، رئیس دادگستری و اعضای شورای شهر بندر امام خمینی(ره) صورتجلسه شد و برای تعیین تکلیف به هیئت شورای حل اختلاف استان خوزستان ارسال می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دعوتنامه جلسه روز سه‌شنبه پیشتر برای رئیس شورای شهر ارسال و وصول شده بود تصریح کرد: سه‌شنبه رئیس شورای شهر بندر امام خمینی(ره) نامه مبنی بر درخواست یک ماه مرخصی خود را تنها چند ساعت قبل از برگزاری جلسه به فرمانداری ارسال کرد و با وجود هماهنگی قبلی فرمانداری برای برگزاری جلسه به مرخصی رفته و در جلسه امروز غیبت کردند.

معاون فرماندار شهرستان بندرماهشهر در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره نتیجه پرونده قبلی تخلفات رئیس شورای شهر که به شورای حل اختلاف استان خوزستان ارسال شده بود بیان داشت: شورای حل اختلاف استان دستور برگزاری جلسه عدم سکونت شهردار را به رئیس شورای شهر بندر امام خمینی(ره) با مهلت ۱۰ روز، ابلاغ کردند که بعد از خودداری رئیس شورای شهر از برگزاری جلسه در موعد تعیین شده با دستور و تاکید مجدد فرماندار شهرستان بندرماهشهر جلسه توسط رئیس شورای شهر ابلاغ شد.

وی افزود: سه عضو مخالف عزل شهردار بندر امام خمینی(ره) در این جلسه شرکت نکرده و دوباره جلسه فوق‌العاده سکونت شهردار را از حد نصاب قانونی خارج کرده و نتیجه‌ای حاصل نشد.

 در گزارش تسنیم آمده است، حسین عبیداوی با استفاده از ابزاری قانونی رئیس شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به همراه دو عضو دیگر سید سعید بزاز و فرج‌اله کردزنگنه، جلسه بررسی عدم سکونت شهردار بندر امام خمینی(ره) را به روش‌های مختلف برگزار نکرده و یا از رسمی بودن خارج می‌کنند و آبستراکسیون اقلیت(حد نصاب انداختن اکثریت) با عدم شرکت در جلسه بررسی سکونت شهردار مانع اجرای قانون می‌شوند، امری که باید توسط مراجع قانونی هیئت تطبیق شهرستان بندرماهشهر و شورای حل اختلاف استان خوزستان پیگیری و در اسرع وقت به ماجرای ۲۲ ماه عدم سکونت محمد عبیاوی شهردار بندر امام خمینی(ره) و چهار ماه کش و قوس موافقان و مخالفان شهردار با اجرای قانون پایان داده و با متخلفان برخورد قانونی موثر انجام دهد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/8650کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8650/رسمیت-انداختن-جلسه-شورا-درباره-محل-سکو/کپی شد!