۲۰ گونه پرنده در جزایر خور موسی شناسایی شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره) به نقل از ایرنا، ایرج سلیمانی با بیان اینکه در جزایر خور موسی بندر امام خمینی (ره) به عنوان منطقه حفاظت شده اجازه شکار داده نمی شود افزود: جزایر خور موسی از جمله مناطقی است که هرسال پذیرای پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از نقاط مختلف می باشند که این پرندگان تا اوایل فصل پائیز را در این جزایر سپری می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرماهشهر گفت: تاکنون ۲۰ گونه پرنده از جمله گونه های سلیم خرچنگ خوار، پرستوی دریایی، کاکلی، پرستوی کاکلی در خور موسی شناسایی شده اند.

جزایر خور موسی بندر امام خمینی(ره) تحت مراقبت زیست محیطی قرار می‌گیرند

داستان تکراری بدسوزی فلرهای پتروشیمی و برخورد قضایی محیط زیست

صیاد و صید در تور مواد شیمیایی؛ آلودگی‌های شیمیایی در آبزیان را باید جدی گرفت

سلیمانی تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست بندر ماهشهر به صورت مستمر از این جزایر بازدید و با هرگونه تخلف زیست محیطی از جمله شکار ، صید و زنده گیری پرندگان مهاجر به شدت برخورد می‌کند.

وی  از دوستداران محیط زیست خواست هرگونه تخلف شکار و صید در جزایر خور موسی را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر اطلاع دهند.

سلیمانی گفت: خورها محل زیست بسیاری از گونه های پرندگان مهاجر از جمله سلیم خرچنگ خوار است که جزایر خورموسی را برای جوجه آوری انتخاب می کنند.

شهرستان بندرماهشهر به لحاظ داشتن طبیعتی منحصر به فرد ظرفیت جذب گردشگر را  دارد.

خور موسی واقع در بندر امام خمینی (ره) از نظر استراتژیک و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است که حیات وحش دریایی بسیار زیبایی دارد، این خور زیستگاه گونه ای از دلفین ها از جمله دلفین  گوژپشت محسوب می شود. خورموسی همچنین  محل زندگی بسیاری از پرندگان بومی و مهاجر محسوب می شود.

 

https://biknews.ir/8669کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8669/۲۰-گونه-پرنده-در-جزایر-خور-موسی-شناسایی/کپی شد!