۴۰۰ موکب برای خدمات‌رسانی اربعین در شلمچه ثبت‌نام کردند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از مهر، مکی یازع شامگاه چهارشنبه در پنجمین جلسه ستاد اربعین شهرستان خرمشهر که با حضور شهرستان‌های معین در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مواکب خدمات رسان در هر دو سوی مرز شلمچه خدمات‌رسانی می‌کنند که تاکنون شمار موکب‌های ثبت‌نام کرده به ۴۰۰ موکب رسیده است.

وی به موکب‌های تعیین‌شده برای خدمات‌رسانی در شلمچه عراق اشاره کرد و گفت: با توجه به دغدغه افزایش تعداد زائران در پی حذف ویزا تلاش شده تعداد مواکب در مرز شلمچه افزایش یابد که در همین راستا موکب علی‌اکبر تبریز که از مواکب بزرگ است و تصمیم داشت محل خود را به کربلا تغییر دهد از تصمیم خود منصرف شد و سه موکب از استان فارس و سه موکب از استان خراسان رضوی نیز امسال در مرز شلمچه خدمات‌رسانی خواهند کرد.

پیش بینی تمهیدات لازم برای تردد مسافران اربعین حسینی از خوزستان

ویزای اربعین حذف شد

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین شلمچه از استقرار هشت موکب خدمات‌رسانی غیر ایرانی در مرز شلمچه در اربعین امسال نیز خبر داد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران، بیان کرد: همچنین برای اربعین ۹۸ از هم‌اکنون ۱۲ موکب برای زمان برگشت تعیین‌شده است که از دو روز مانده به اربعین حسینی تا آخر ماه صفر و د رزمانی که بسیاری از مواکب شهرستانی مرز را ترک می‌کنند به خدمات‌رسانی بپردازند.

یازع به برشماری عمده اقدامات انجام‌شده برای تأمین نیازمندی‌های موکب های خدمات رسان در مرز شلمچه نیز پرداخت و گفت: برای اربعین امسال تأمین نان از خرمشهر انجام خواهد شد و دیگر نیازی به تأمین نان از اهواز نخواهد بود همچنین طبق وعده‌های داده‌شده آب موردنیاز مواکب با مشارکت منطقه آزاد اروند و شهرستان‌های معین نیز تأمین خواهد شد.

وی همچنین از تأمین گاز مصرفی مواکب خدمات رسان شلمچه خبر داد و اظهار کرد: مشکل کپسول گاز موکب ها نیز حل‌شده است و شلمچه تنها مرزی است که به مواکب گاز رایگان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ع

https://biknews.ir/8783کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8783/۴۰۰-موکب-برای-خدمات‌رسانی-اربعین-در-ش/کپی شد!