۶۰۰ کیلومتر سیل‌‌بند خوزستان در انتظار احداث یا ترمیم است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، فاضل عبیات در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خوزستان که در محل سالن جلسات شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: مساحت بافت ناکارآمد شهری در استان خوزستان ۱۳ هزار و ۴۱۷ هکتار و در بازه زمانی ۸۵ تا ۸۹ و در بین ۲۹ شهر صورت گرفته است.

وی با اشاره به این‌ که بافت نابسمان میانی از مساحت بافت ناکارآمد شهری ۵ هزار و ۶۱۴ هکتار است بیان کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی نیز ۷ هزار و ۸۰۳ هکتار است و اهواز در حاشیه‌نشینی رتبه دوم در سطح کشور را دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: نسبت مساحت بین تعداد محله‌های دارای محدوده ناکارآمد به کل محله‌ها ۲۵ درصد و خوزستان در بین تمام استان‌ها دومین استان از نظر وسعت سکونتگاه‌های غیررسمی است.

برقراری بیمه بیکاری برای ۲۰۱۶ کارگر سیل‌زده در خوزستان

۱۵ هزار پرونده برای پرداخت خسارت‌ سیل کشاورزی خوزستان تشکیل شد

چرا دایک مرزی هورالعظیم پس از سیل خوزستان ترمیم نشد؟

وی با اشاره به این‌که در سکونتگاه‌های غیررسمی ۸۵۰ هزار نفر و معادل با ۱۸ درصد از جمعیت خوزستان ساکن هستند، ادامه داد: اهواز در بین همه شهرهای کشور بیشترین سکونتگاه‌های غیررسمی را به مساحت ۵ هزار و ۲۹ هکتار به خود اختصاص داده است.

عبیات با بیان این‌ که استان خوزستان از نظر بیکاری در رتبه دوم قرار دارد، افزود: از جمله علت‌های بیکاری و افزایش حاشیه‌نشینی می‌توان به سدها و حذف برخی از مشاغل و مهاجرت به حاشیه شهرها، تأسیسات نفتی و گاز، خشک شدن تالاب‌ها و از بین رفتن برخی از زمینه‌های کسب و کار به‌ویژه هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به این‌که ۲۷ درصد بافت‌های ناکارآمد به محدوده شهر نسبت به دارد، گفت: از مساحت ۲۲ هزار هکتار کل شهر اهواز، مساحت محدوده‌های نیازمند بازآفرینی نیز ۵ هزار و ۹۳۱ هکتار است.

وی با اشاره به این‌که مسجدسلیمان از نظر نسبت بافت ناکارآمد شهری نسبت به کل مساحت شهر بیشترین تعداد محلات و در حدود ۳۶ درصد مساحت شهرستان را دارد، ادامه داد: مساحت محدوده این شهرستان ۲ هزار و ۷۹۰ هکتار و از این میزان ۶۰۷ هکتار بافت فرسوده است، حدود ۱۲ هزار و ۱۴۰ منزل در بافت‌های ناکارآمد مسجدسلیمان قرار دارند.

عبیات با اشاره به تخریب سیل‌بندها و خطراتی که عدم ترمیم آنها به استان خوزستان وارد می‌کند عنوان کرد: ۶۰۰ کیلومتر سیل‌بند در استان نیازمند احداث یا ترمیم است که بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارند و باتوجه به سیلاب اتفاق افتاده، خوزستان با سیلاب کمتر از امسال خطراتی را به همراه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به این‌که آب و فاضلاب اهواز شرایط بسیار نامناسبی را دارد، خاطرنشان کرد: تصمیم‌ها و اقدامات خوبی صورت گرفته اما از نظر زیست محیطی، آب شرب و فاضلاب شرایط مناسبی ندارد. پس‌زدگی آب، بالا رفتن سطح فاضلاب براثر سیلاب خساراتی را به مبلغ نزدیک به ۴۶۷ میلیارد تومان وارد کرد.

وی عنوان کرد: نزدیک به ۹۰۹ کیلومتر شبکه فاضلاب اصلاح، ۱۱۴ کیلومتر خطوط اصلی فاضلاب، ۳۰ ایستگاه پمپاز فاضلاب نیاز است که بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/8899کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8899/۶۰۰-کیلومتر-سیل‌‌بند-خوزستان-در-انتظ/کپی شد!