نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: رسانه‌ها مردم را به سمت انتخاب آگاهانه هدایت کنند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز در دیدار اصحاب رسانه خوزستان ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار به جامعه رسانه‌ای استان و کشور اظهار داشت: هفته خبرنگار یادآور شهادت شهید بزرگوار صارمی است که امروز تلاقی پیدا کرد با حضور شهید دیگری در خوزستان که قطعاً امنیت را برای جامعه به‌دنبال دارد.

وی با اشاره به‌ضرورت حریت در رسانه، افزود: اگر از ابتدای زمان تاکنون روحانیت توانسته حریت خود را حفظ کند به این سبب بود که هرگز جیره‌خوار هیچ دولتی نشد و رسانه‌ها نیز باید این‌گونه باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان ادامه داد: وقتی وابستگی به دولت وجود داشته باشد سبب می‌شود که با یک انتقاد از دولت حقوق فرد رسانه‌ای را قطع کنند. همان‌طور که اخیراً دیدید پس از پخش یک سریال تلویزیونی از صدا و سیما چه برخوردی با آن شد.

گفتمان مطالبه‌گری در کشور باید تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: اشتغال جوانان مهمترین چالش برای دولت‌ها است

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا در دنیا می‌درخشد

موسوی‌فرد تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های ما وابستگی روحانیت به دولت است. البته خوشبختانه امروز ۹۸ درصد روحانیت با کمک‌های مردمی ارتزاق می‌کنند اما اگر روزی وابسته به دولت شدند جایگاه اجتماعی خود را از دست خواهند داد.

وی درباره حرکت برخی از ائمه جمعه و مدیران حوزه‌های علمیه به‌سوی کار اقتصادی، گفت: گاهی اوقات دیده می‌شود که امام‌جمعه و یا مدیر حوزه‌ای تلاش می‌کند که وابستگی خود را به دولت کم کند و در این راستا مجبور به کار اقتصادی می‌شود اما رهبر انقلاب باکار اقتصادی کردن حوزه‌ها و ائمه جمعه نیز مخالف است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان افزود: البته برخی از ائمه جمعه به‌ واسطه همین کارهای اقتصادی توانسته‌اند همه مجموعه‌های فرهنگی را تحت پوشش مالی خود درآورده و کارهای فرهنگی ارزشمندی را برای آحاد جامعه انجام دهند اما در حالت کلی ائمه جمعه و مدیران حوزه علمیه توسط رهبر انقلاب از کار اقتصادی انجام دادن منع شدند.

موسوی‌فرد خطاب به رسانه‌ها، عنوان کرد: هرجا که می‌رویم شاهد مطالبات و مشکلات بسیاری از سوی مردم هستیم که امیدواریم با همکاری رسانه‌ها راهکارهایی را برای این مشکلات جستجو کنیم.

وی بابیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه فراز و فرودهای خود توفیقات خوبی به دست آورده است، گفت: اگر با همراهی رسانه‌ها بتوانیم مردم را در انتخابات کمک کنیم تا انتخابی آگاهانه انجام دهند مشکلات ما خودبه‌خود حل می‌شود؛ اما متأسفانه چون در انتخابات برخی از افراد به‌ صورت نا آگاهانه انتخاب می‌شوند، مشکلاتی مشابه وضعیت امروز در جامعه به وجود می‌آید.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/8925کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8925/نماینده-ولی‌فقیه-در-خوزستان-رسانه‌ه/کپی شد!