توصیه برترین‌های کنکور ۹۸ به پشت‌کنکوری‌ها

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، آزمون سراسری سال ۹۸ روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار شد که ۵۸ درصد داوطلبان خانم و ۴۲ درصد آقا بودند و تعداد ۶۳۷ هزار نفر در گروه علوم تجربی شرکت کردند که بیشترین تعداد داوطلبان را شامل می‌شد.

براساس این گزارش، نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۸ روز چهارشنبه ۱۶ مرداد اعلام می‌شود، در این آزمون ۸۳۲ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و فرایند انتخاب رشته از ۲۰ تا ۲۴ مرداد ماه انجام خواهد شد، تمام داوطلبان حتی غایبان جلسه می‌توانند در انتخاب رشته با سوابق تحصیلی شرکت کنند.

به گزارش تسنیم، سازمان سنجش آموزش کشور اسامی نفرات برتر هر گروه آزمایشی را اعلام کرد که بر این اساس ۱۰ نفر برتر گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی و ۵ نفر برتر گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی معرفی شدند.

رتبه ۱ کنکور انسانی ۹۸: هزینه‌های زیاد کلاس کنکور عامل موفقیت نیست

فاطمه شب‌خیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه تصورم کسب رتبه ۱۰۰ بود نه رتبه یک اظهار داشت: بسیار خوشحال شدم و فکر نمی‌کردم که رتبه یک را کسب کنم.

وی درباره ساعات درس خواندن در ایام کنکور گفت: از مردادماه شروع به درس خواندن برای کنکور کردم و میانگین ۷- ۸ ساعت درس می‌خواندم.

رتبه اول علوم انسانی با بیان اینکه هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم، افزود: دانش‌آموزان به خودشان اعتماد داشته باشند و خودشان را درگیر حواشی یا هزینه‌های سرسام‌آور کلاس کنکور نکنند.

‌شب‌خیز با اشاره به اینکه در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کرده است، بیان کرد: برای موفقیت در کنکور نیازی به صرف هزینه‌ زیاد نیست بلکه باید با برنامه‌ریزی و اعتماد و توکل به خدا درس خواند.

وی درباره رشته انتخابی‌اش نیز گفت: هنوز تصمیم نگرفتم اما یا دبیری یا حقوق را برای تحصیل انتخاب می‌کنم دانشگاه نیز اگر بنا باشد حقوق بخوانم دانشگاه تهران یا شهید بهشتی را انتخاب می‌کنم.

رتبه یک علوم انسانی نقش پدر و مادر و خانواده را در موفقیت خود عامل مهمی دانست و افزود: در حد خودشان شرایط را برای درس خواندن من فراهم کردند.

شبخیز همچنین درباره استفاده از شبکه‌های مجازی در ایام کنکور گفت: به صورت محدود و کنترل شده از شبکه‌های مجازی استفاده می‌کردم.

کمبود ۱۰ هزار کلاس درس در خوزستان/ جذب ۲ هزار و ۴۰۰ معلم

لزوم اعلام اسامی مدارس و مدیران متخلف در جریان پخش کلیپ‌های مبتذل

طرح سلامت دهان و دندان برای دانش‌آموزان خوزستانی اجرا می‌شود

رتبه ۶ کنکور تجربی ۹۸: از فضای مجازی هدفمند استفاده کردم

امیررضا بسکابادی دارنده رتبه ۶ کنکور تجربی امسال در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: انتظار رتبه زیر ۱۰ را داشتم و البته این مسئله تقریبی بود.

دانش‌آموز مشهدی بیان کرد: در ایامی که در مدرسه حاضر بودم، در هفته ۴۰ تا ۴۵ ساعت درس می‌خواندم و سپس طراز خواندن و ساعات را افزایش دادم و در ایام نزدیک کنکور به ۵۵ ساعت و بعضا ۶۰ ساعت مطالعه در هفته نیز رسیده بود.

‌بسکابادی گفت: احتمالا پزشکی مشهد را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم اما هنوز تصمیم قطعی خود را نگرفته‌ام.

وی خاطرنشان کرد: در ایامی که درس می‌خواندم برخی تفریحات را محدود کرده بودم اما از فضای مجازی به صورت هدفمند استفاده می‌کردم. از کلاس‌ها و کتب فوق برنامه مناسب نیز استفاده کردم.

رتبه ۵ کنکور انسانی ۹۸: هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم

علی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، درباره کسب رتبه ۵ علوم انسانی اظهار داشت: از آخر سال یازدهم برای کنکور شروع به درس خواندن کردم و متوسط روزانه ۵ تا ۶ ساعت مطالعه داشتم البته در روزهای نزدیک به کنکور به ۸ تا ۱۰ ساعت افزایش یافت.

وی درباره اینکه تصمیم دارد در چه رشته‌ای تحصیل کند، گفت: هنوز  تصمیم نگرفتم در حال مشورت هستم اما رشته‌های حقوق، روانشناسی و علوم قضایی را علاقه‌مند هستم و دانشگاه هم احتمال زیاد تهران را انتخاب کنم.

رتبه ۵ کنکور علوم انسانی با بیان اینکه هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم، افزود: توصیه‌ای که به دیگر دانش‌آموزان و کنکوری‌ها دارم این است که حتما با برنامه‌ریزی درس بخوانند و وقت خود را تلف نکنند.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/8937کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8937/در-گفت‌وگو-با-تسنیم-مطرح-شد؛-توصیه-برت/کپی شد!