واکنش گمرک به خبر ذرت‌های وارداتی

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال ۹۵ مقدار ۵۱۳ هزار تن ذرت دامی متعلق به ۹ شرکت عمده واردکننده این محصول به انبار‌های بندر امام خمینی (ره) وارد شده است که مقدار ۲۰ هزار تن آن قبل از اظهار به گمرک توسط اداره استاندارد بندر مذکور مغایر با استاندارد و آلوده به سم آفلاتوکسین اعلام و مقرر می‌شود از خروج کالا جلوگیری بعمل آید.

بیشتر بخوانید:

امحای ذرت های آلوده برزیلی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

پرونده تسویه ارزی واردکنندگان ذرتهای آلوده همچنان مفتوح است

خجسته: ۳۴۰ هزار تن ذرت برزیلی بدون گواهی استاندارد مبدا از گمرک ترخیص شد/مسئولان دولتی پاسخگو باشند

براساس این گزارش، مابقی کالا به مقدار ۴۹۳ هزارتن ذرت دامی طی ۱۳ فقره اظهارنامه واردات قطعی به گمرک اظهار می‌شود. متعاقبا گمرک بندر امام خمینی (ره) برابر ضوابط و مقررات جاری در خصوص ترخیص محموله‌های مزبور از سازمان دامپزشکی (قرنطینه) و استاندارد استعلام کرده و سازمان‌های مذکور برای ۳۶۸ هزار تن ذرت دامی مجوز ترخیص صادر می‌کند که پس از انجام همه مراحل قانونی تشریفات واردات قطعی، این محموله‌ها از گمرک بندر امام خمینی (ره) ترخیص می‌شوند.
این گزارش می‌افزاید: براساس نظر اداره استاندارد مقدار ۱۲۵ هزار تن ذرت دامی به دلیل عدم انطباق با استاندارد و آلوده به سم آفلاتوکسین غیر قابل ترخیص اعلام می‌شود. گمرک نیز با استناد به نظر استاندارد و سپری شدن مهلت توقف قانونی کالا، برای مجموع ۱۴۵ هزار تن ذرت دامی آلوده، اظهارنامه متروکه تنظیم و مراتب را به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خوزستان اعلام می‌کند.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9405کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9405/واکنش-گمرک-به-خبر-ذرت‌های-وارداتی/کپی شد!