آزمون فراگیر استعدادیابی و توانمندسازی نیروی انسانی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس صبح امروز در سراسر کشور به صورت همزمان آزمون “فراگیر استعدادیابی و توانمندسازی نیروی انسانی” را در سه مرکز دانشگاه صنعتی شریف استان تهران، منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی عسلویه استان بوشهر و شرکت ره آوران فنون پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) شهرستان بندرماهشهر را با حضور ۶۵۹ نفر آقا و خانم از طریق خوداظهاری کارکنان شاغل در شرکت های تابعه هلدینگ خلیج فارس، برگزار کرد.

بیشتر بخوانید:

ثبت‌نام آزمون استخدام بخش خصوصی آغاز شد

استخدام معلمان حق‌التدریس پس از شرکت در دوره آموزشی

نوید نادرپور مدیرعامل شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌ریزی طرح “فراگیر استعدادیابی و توانمندسازی نیروی انسانی” یک سال طول کشید اظهار داشت: ۱۵ تیر ماه پذیریش اولیه از طریق فراخوان عمومی کارکنان شاغل در شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس و خوداظهاری آنها با شرایط سنی بین ۳۰ الی ۵۰ سال و حداقل ۵ سال سابقه کار، شروع شد.

وی افزود: کار ثبت نام ۶۵۹ نفر متقاضی خانم و آقا در ۵ مرداد ماه به اتمام رسید که این میزان مشارکت معادل ۱۳.۵ درصد پتانسیل‌های موجود شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.

نادرپور در ادامه بیان کرد: این آزمون به صورت همزمان در سه مرکز دانشگاه صنعتی شریف تهران، عسلویه و شرکت ره آوران فنون پتروشیمی شهرستان ماهشهر برگزار شد و میزان مشارکت کارکنان در تهران ۱۷۰ نفر ، عسلویه ۱۲۴ نفر و بندرماهشهر ۳۶۵ در این آزمون بوده است.

مجری اجرای طرح با بیان اینکه ۲۱ شهریور ماه نتایج نهایی آزمون اعلام می شود بیان کرد: از تعداد کل شرکت‌کنندگان ۲۰۰ نفر به عنوان پذیرفته شدگان آزمون معرفی می‌شوند و این کارکنان بعد از گذراندن ۱۸ ماه دوره‌های آموزش محور و تخصصی، ۷۵ نفر به عنوان مدیران ارشد و میانی و برای ۱۲۵ دیگر مدیران تخصصی مالی، تعمیر و نگهداری، ریسک و… در نظر گرفته می‌شوند.

وی افزود: کارکنان با گذراندن دوره‌های کارآموزی در شرکت‌های موفق ایرانی و خارجی و کاروزی در سازمان های موفق ایرانی بعد از ۱۸ ماه گواهینامه هلدینگ خلیج فارس را دریافت می‌کنند.

نادرپور با بیان اینکه انظار می‌رود در تیر ماه ۱۴۰۰ از فارغ التحصیلان مشخص شوند در ادامه تصریح کرد: هدف هیئت مدیره صنایع ملی خلیج فارس این است که افراد بر اساس لوح شایستگی در سمت‌های مدیران میانی، تخصصی، سرپرستان ارشد سازمان استفاده شده و یا در بانک مدیریتی برای مدیران آینده سازمان قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر برای کارکنان صندوق نفت و تامین اجتماعی قراداد مستقیم شرکت‌های پتروشیمی است افزود: این طرح در آینده برای نیروهای ثالث(پیمانکاران) و به صورت طرح در درون شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت ره آوران فنون پتروشیمی با بیان این طرح برای کارکنان و شرکت مزایای دو طرفه دارد عنوان کرد: این طرح امکانی برای شرکت به وجود می‌آورد که استعدادهای خود را شناسایی و مدیریت کند و برای کارکنان از هر لایه سازمان نیز امکان دیده شدن و ارتقا را ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: ما از شرکت‌های دنیا چیزی کم نداریم بلکه در رشته های فنی، تخصص پرسنل بالاتری داریم و ما به دنبال ساخت الگو و مدل جدیدی هستیم.

نادرپور با بیان اینکه سازمان‌های بزرگ با کلاس جهانی درصد زیاد فروش آنها فقط ناشی از فروش محصولات و خدمات به تنهایی نیست بیان کرد: ۲۵ الی ۳۳ درصد فروش شرکت‌های کلاس جهانی ناشی از ایده‌ها و خلاقیت‌های پرسنل، کارکنان و مدیران آن شرکت‌ها است.

وی افزود: شرکت هلدینگ خلیج فارس با توجه به پتانسیل‌های بسیار خوب سرمایه‌های انسانی که در شرکت‌های تابعه و ستاد آن قرار دارد، سال گذشته به این نتیجه رسید که کار شناسایی و مدیریت استعدادها تحت عنوان پروژه اجرا کند.

مجری طرح در ادامه گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس طرح فراگیر را در سه بخش استعدادیابی، مدیریت استعدادها و توانمند سازی سرمایه‌های انسانی برای سطوح مدیریتی میانی و ارشد سازمان طی دوره ۱۸ ماه را در دستور کار خود قرار داد.

مدیرعامل شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی با بیان اینکه در دنیا سه راهبرد اساسی آموزش مجدد یا بازآموزی، ترازیابی و مقایسه، توسعه مدیران را دنبال می‌کنند اظهار داشت: آموزش بدو استخدام کارکنان به علت نداشتن ایده و تخصص عملی خاص فقط ۱۰ درصد قابلیت آنها را افزایش می‌دهد و بعد از آشنایی با محیط کار با گذارندن دوره‌های بازآموزی تا ۷ برابر قابلیت پرسنل را افزایش می‌دهد.

وی افزود: دانش، مهارت و بینش سه ستون اصلی هلدینگ خلیج فارس را نگهداری می کنند و این شاخص‌ها باید هر سه با هم در کارکنان ارتقا یابد.

نادرپور در ادامه با بیان اینکه شناسایی، ارزیابی و ارتقا سرپرستان و کارکنان مستعد خلاق و جوان و با انگیزه در دستور کار هلدینگ خلیج فارس قرار دارد تصریح کرد: با تشکیل بانک اطلاعاتی مدیریتی مدیران میانی و ارشد، حال و آینده سازمان و هلدینگ خلیج فارس را تشکیل می‌دهند.

وی در پایان گفت: ما به دنبال آینده‌سازی کارکنان سازمان با شناسایی افراد مستعد، پرورش و آماده سازی آنها هستیم تا مهارت، دانش و بینش پرسنل را ارتقا بدهیم و با تصمیم‌سازی‌های خوب آینده را بسازند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/9450کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9450/آزمون-فراگیر-استعدادیابی-و-توانمندسا/کپی شد!