تجهیز و نوسازی ناوگان ایمنی و آتش نشانی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سید امید شهیدی نیا در مراسم آغاز بهره برداری از آنها اظهار کرد: امیدواریم که امکانات و تجهیزات جدید همواره منشاء خیر و برکت و آرامش برای صنعت باشند و ضریب قدرت عملیاتی آتش نشانان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را بالاتر ببرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود: با افزایش ظرفیت های عملیاتی و لجستیکی تجهیزات در حوزه ایمنی و آتش نشانی، که حاصل تلاش همکاران ما در حوزه HSE بوده است، و خوشبختانه کارهایی که در این زمینه در حال انجام است نوید بخش استحکام بیشتر در منطقه است.

بیشتر بخوانید:

سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مورد حمایت همه جانبه قرار می‌گیرند

بازدید مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) از مناطق سیل زده شادگان

مانور واکنش در شرایط اضطراری در مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان برگزار شد

براساس این گزارش، ساخت و تجهیز دو خودروی چند منظوره ی آتش نشانی، از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تا زمان آغاز بهره برداری، خرید شاسی، جلسات کمیته فنی و نصب تجهیزات آن تاکنون با موفقیت و طبق برنامه صورت گرفته است و هم اکنون این خودروها به تمامی تجهیزات روز دنیا مجهز هستند.

گفتنی است، این خودروها امکان حمل و نگهداری چهار هزار لیتر فوم و شش هزار لیتر آب دارد که یک پمپ ۶۵۰۰ و یک مانیتور ۶۰۰۰ و ۱۰۰ کیلو پودرخاموش کننده روی آنها نصب شده است؛ همچنین یک سیستم انتقال قدرت روز دنیا در آنها استفاده شده تا بتوانند در حوادث، از توانمندی و استواری لازم برای مقابله با آتش برخوردار باشند.

همچنین دو دستگاه آمبولانس دیزلی، ویژه مجتمع های پتروشیمیایی و پالایشگاهی با تجهیزات کامل مراقبت و ریکاوری از بیمار، یک دستگاه خودروی پیشرو تبدیل وضعیت شده به جرثقیل و چند خودروی نوسازی و بازسازی شده‌ی دیگر آتش نشانی از دیگر مواردی بود که امروز مورد بازدید و بهره برداری قرار گرفت.

در بازسازی و نوسازی خودروهای قدیمی مرکز آتش نشانی، تماما از توان و ظرفیت های داخلی و سطح استان خوزستان استفاده شده است.

لازم به ذکر است، ناوگان آتش نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مطابق دستورالعمل های سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیریت شرایط اضطراری، همواره به عنوان نیروی پشتیبان در حوادث سطح ۲ آتش نشانی و براساس اعلام نیاز شرکت های مستقر در منطقه وارد عملیات می‌شود.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9496کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9496/تجهیز-و-نوسازی-ناوگان-ایمنی-و-آتش-نشانی/کپی شد!