۵۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای خوزستان نصب می‌شود

 به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، غلامعباس بهرامی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: نصب ۵۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و  مرور در محورهای اهواز ـ ملاثانی ـ شوشتر ـ دزفول، ملاثانی ـ مسجدسلیمان، اهواز ـ سوسنگرد، اهواز ـ آبادان و ماهشهر ـ هندیجان ـ دیلم از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و در حال حاضر نصب آنها در مراحل تکمیلی قرار دارد.

وی اعتبار هزینه شده برای این سامانه ثبت تخلفات عبور و  مرور را ۲۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: با بهره برداری از آنها در سال جاری، تعداد دوربین های ثبت تخلفات عبور و  مرور استان به ۹۳ عدد خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به تلفات جانی در جاده‌های خوزستان؛ روند فوتی مسافران کاهشی ا

افزایش تردد در محورهای خروجی خوزستان / افزایش تیم‌های گشت نامحسوس در جاده‌ها

پرترددترین جاده خوزستان بلای جان اهالی روستای ولی‌عصر بندر امام خمینی(ره) شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: سامانه‌های ثبت تخلفات سرعت که به منظور مدیریت سرعت و حوادث جاده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، یکی از ضروری‌ترین تجهیزات هوشمند جاده‌ای است که نقش بلاانکاری در کاهش تلفات جاد‌ه‌ای دارد و در حال حاضر با تلاش بی‌وقفه و با وجود شرایط سخت نگهداری این سامانه‌ها، این اداره کل در حال افزایش سامانه‌هاست که پوشش ۹۰ درصدی محور‌های شریانی استان را در بر خواهد داشت.

بهرامی‌نیا با اشاره به فعال بودن ۵۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری در استان اذعان کرد: در بین استان‌های کشور رتبه اول از نظر تعداد دوربین‌های نظارت تصویری را دارا هستیم و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، تعداد این دوربین‌ها به ۶۰ عدد افزایش خواهند یافت.

وی ادامه داد: دوربین‌ های نظارت تصویری یکی از پرکاربرد‌ترین تجهیزات حمل و نقل هوشمند دوربین‌های نظارت تصویری به شمار می‌روند که تصاویر آنلاین و به هنگام از وضعیت جاده‌های استان در نقاط حادثه خیز و خاص جاده‌ای ارائه می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان درخصوص سامانه‌های توزین حین حرکت نیز اظهار کرد: این سامانه‌ها یکی از پیچیده‌ترین و تکنیکی‌ترین سامانه‌های هوشمند جاده‌ای محسوب می‌شوند که با هدف جلوگیری از آسیب به رویه راه‌ها و تخریب زیر ساخت‌های جاده‌ای در ۵ نقطه از محور‌های استان که تخلفات اضافه تناژ در آنجا محسوس‌تر است نصب شده اند و  استان خوزستان در کشور پیشرو نصب این سامانه‌ها بوده است.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9508کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9508/۵۰-سامانه-ثبت-تخلفات-عبور-و-مرور-در-محور/کپی شد!