صرفه جویی ارزی ۱۶۰هزار یورویی در تعمیرات اساسی سامانه کنترل ترافیک دریایی بندرامام خمینی(ره) محقق شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، محمدعلی علائی با اعلام خبر اتمام عملیات تعمیرات اساسی و بازسازی قطعات حساس رادارهای سامانه کنترل ترافیک دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: به دنبال اتمام مراحل پایانی تعمیرات سامانه کنترل ترافیک دریایی که در بازه زمانی ۲۰ ماهه انجام شد، در حدود ۱۶۰ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی بر اثر بهره‌گیری از توان و تخصص شرکت‌های دانش بنیان بومی به دست آمد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۶ ماه از مدت زمان یاد شده صرف مطالعه، بررسی و رمزگشایی قطعات رادارهای سامانه شده است، افزود: گردآوری اطلاعات، شناسایی و برنامه‌ریزی مجدد قطعات حساس از دشواری‌ها و چالش‌های این پروژه تعمیراتی بود که بر اثر ارائه نشدن مستندات از سوی شرکت سازنده در حین اجرای پروژه به وجود آمد.

بیشتر بخوانید:

نتیجه اعتماد به صنعتگران ایرانی؛ خودکفایی در تعمیرات اساسی کلیدهای برق فشار قوی در پتروشیمی فجر

صرفه جویی یک میلیون دلاری در مرکز تعمیرات دریایی بندر امام خمینی(ره)

خوداتکایی، تولید صادرات محور و توجه به محیط زیست؛ دستاوردهای پتروشیمی امیرکبیر درسال ۹۷

علائی درباره مزایا ارتقا ۱۰۰ درصدی آماده به کاری سامانه ترافیک دریایی بیان کرد: ارتقا ایمنی ناوبری در محدوده دریایی از دهانه خورموسی تا منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، تضمین امنیت دریانوردی کشتی‌های در حال تردد در خور موسی، رهگیری پیوسته و پایدار شناورهای حامل کالاهای مهم از مزایا این تعمیرات اساسی است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه در تمامی مراحل مطالعه، تعمیرات و بازسازی و احیا قطعات از کار افتاده و اسقاط شده از توان شرکت دانش بنیان بومی بهره‌گیری شد، بیان کرد: ایجاد توانایی فنی در زمینه ساخت، تعمیر و مهندسی معکوس قطعه‌های حساس الکترونیکی رادارها و قطعه‌های مشابه در کشور، از نتایج قابل توجه این پروژه تعمیراتی است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/9654کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9654/صرفه-جویی-ارزی-160هزار-یورویی-در-تعمیرات/کپی شد!