برنامه‌ریزی بازگشت زائران اربعین تغییر کرد/ اعلام پیامکی به زوار

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از مهر، عبدالهاشم حسن نیا درباره روش جدید ساماندهی بازگشت زائران اربعین اظهار داشت: اگر زائرانی که به عراق رفته اند، تاریخ بازگشت خود و مرزی که علاقه مندند از آن مرز به کشور برگردند را به سامانه سازمان راهداری پیامک کنند، می توانیم برنامه ریزی بهتری برای تردد زوار انجام دهیم.

وی افزود: این برنامه ریزی بیشتر برای آن دسته از زائرانی است که با استفاده از خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای (اتوبوس) عازم مرزهای خروجی به سمت عراق شده اند؛ اما آنهایی که با وسیله شخصی خود به مرزها رفته اند هم در صورتی که به سامانه پیامکی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای (۱۰۰۰۱۴۱) تاریخ و مرزی که خودروی شخصی شان را در آن پایانه مرزی پارک کرده اند، اعلام کنند، می توانیم با استفاده از این سامانه پیامکی باز یا بسته بودن موقتی مرز مورد نظرشان مثلا پایانه مرزی مهران در تاریخی که آنها مطرح کرده اند را اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید:

برنامه مداحان کشور در مسیر پیاده‌روی اربعین ۱۳۹۸

اربعین۱۴۴۱| موکب قمربنی‌هاشم بندر‌امام‌خمینی(ره) به کربلای معلی اعزام شد+ عکس

جامع‌ترین دستورالعمل طب سنتی برای زائران اربعین منتشر شد

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا پایان روز جمعه ۱۹ مهر ماه بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و اکثر ثبت نام کنندگان نیز شماره موبایل خود را در این سامانه ثبت کرده اند با این حال اگر به سامانه پیامکی سازمان راهداری، پیامک بزنند، می توانیم شماره جدید را جایگزین شماره ثبت شده در سامانه سماح کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: اجرای این برنامه کمک می کند تا بتوانیم اتوبوس ها و سایر وسایل نقلیه عمومی که برای بازگشت زائران اربعین برنامه ریزی کرده ایم را در زمان و مکان بهتری و با راندمان بالاتری توزیع کنیم. چون ممکن است در روش قبلی، ۲ هزار دستگاه اتوبوس در مرز مهران معطل بماند اما استقبال زائرانی که از عراق بازمی گردند، از مرز چزابه بیشتر باشد و ناوگان در این مرز با کمبود مواجه شود.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد: سامانه مذکور ۲۴ ساعته بوده و طراحی آن به گونه ای است که می تواند زمان و مکان مورد نظر زائران برای بازگشت را با توجه به تعداد درخواست ها برنامه ریزی کرده و نحوه توزیع زائران به هر مرز را به آنها اطلاع رسانی کند.

پیش از این پیش بینی شده بود که تعداد زائران اربعین امسال کمتر از ۳ میلیون نفر و در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ مهر ماه باشد که با توجه به افزایش دامنه زمانی مذکور و آغاز مراسم اربعین امسال از ۷ مهرماه، در روزهای اخیر ترافیک جاده ای به سمت مهران افزایش یافته و به نظر می رسد ۸ هزار دستگاه اتوبوسی که برای این ایام فراهم شده بود، کمتر از میزان تقاضای مسافران و زائران باشد؛ به گونه ای که پیش بینی ها حکایت از احتمال افزایش تقاضای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین امسال تا ۵ میلیون نفر دارد.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ابتدای مهر ماه امسال اعلام کرد: زائرانی که در بازگشت از عراق، مرز مهران را برای بازگشت به شهرهای خود انتخاب می کنند، بر حسب استان مورد اقامت با اتوبوس به یکی از سه شهر کرمانشاه، همدان و اندیمشک برگشت داده می شوند که ظاهرا این برنامه ریزی با توجه به افزایش تعداد زائران و کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای با تغییراتی روبه رو شده است.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9998کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9998/برنامه‌ریزی-بازگشت-زائران-اربعین-تغی/کپی شد!