مسئولان باید برای رفع مشکل آبگرفتگی بندر امام خمینی(ره) چاره‌اندیشی کنند

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) گفت: مشکل آبگرفتگی بندر امام خمینی(ره) باید دغدغه نخست همه مسئولان مرتبط باشد و باید برای رفع این معضل چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که نباید به فراموشی سپرده شود موضوع آبگرفتگی بندر امام خمینی(ره) است و نباید دچار غفلت شویم و بی‌تفاوت از کنار آن بگذریم.

وی تاکید کرد: مشکل آبگرفتگی بندر امام خمینی(ره) باید دغدغه نخست همه مسئولان مرتبط باشد و باید برای رفع این معضل چاره‌اندیشی کنند.

بیشتر بخوانید:

اینجا “ونیز” نیست/آبگرفتگی عجیب منازل و معابر در بندر امام خمینی + فیلم

فریاد زیر آب مردم بندر امام خمینی (ره) + فیلم

بندر امام خمینی(ره)؛ کاسه فراموش شدگان تاریخ معاصر

حجت‌الاسلام عبادی با بیان اینکه هیچ مسئله‌ای نمی‌تواند موضوع دفع آب‌های سطحی و فاضلاب بندر امام خمینی(ره) را به حاشیه ببرد، ادامه داد: موضوع دفع آب‌های سطحی بندر امام خمینی(ره) از مهم‌ترین موضوعات این شهر است و همه مسئولان بدانند این مسئله در صدر همه مشکلات است و برای برطرف کردن آن باید همه ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: نبود بودجه و اینکه زیر ساخت بندر امام خمینی(ره) مشکل دارد جواب قانع کننده‌ای برای مردم نیست و نمی‌توان دوباره شاهد تکرار این حوادث تلخ و اسفناک برای مردم شریف، نجیب و انقلابی بندر امام خمینی(ره) باشیم.

عبادی یادآور شد: شورای راهبردی پتروشیمی، مدیریت استانی و شهری از امروز با مشاوران و متخصصان این امر جلسات هم‌اندیشی برگزار کنند و بودجه لازم را در نظر بگیرند و می‌شود آن را به ترتیب اولویت و نقاط بحرانی فازبندی کرد و طرح جامع دفع آب‌های سطحی را اجرا کرد.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که انتظار می‌رود سریع‌تر تعیین تکلیف شود جبران خسارت مردم متضرر و آسیب دیده از آبگرفتگی است چرا که مردم همچنان منتظر پرداخت خسارات ناشی از آبگرفتگی‌های قبلی هستند.

امام جمعه بندر امام خمینی در ادامه با تسلیت ۲۵ شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: شخصیت علمی آن حضرت برای همه آشکار بود و همه به مقام عظیم ایشان اعتراف کرده‌اند به طوری که انس بن مالک امام اهل تسنن در فضیلت و عظمت امام صادق می‌گوید: «ما رَأَتْ عَیْنٌ وَلا سَمِعَتْ اذُنٌ وَ لا خَطَرَ عَلی‏ قَلْب بَشَرٍ افْضَلُ مِنْ جَعْفَرِبْنِ مُحَمَّدٍ» چشمی ندیده و گوشی نشنیده و به قلب بشر خطور نکرده مردی بافضیلت‌‏تر از جعفر بن محمد.

حجت‌الاسلام عبادی ادامه داد: همچنین ابوحنیفه امام و مؤسس مذهب حنفی اهل سنت می‌گوید: «لولا السنتان لهلک النعمان» اگر آن دو سال درس در محضر امام صادق نبود, من هلاک شده بودم. روزی از او پرسیدند: فقیه‌ترین کسی را که می‌شناسی کیست؟ گفت: جعفر بن محمد.

وی تصریح کرد: اگر مبارزه‌های علمی و سیاسی امام صادق (ع) نبود و آن همه شاگرد تراز اول جهان اسلام تربیت نمی‌کرد چیزی از آثار و اندیشه‌های اسلام باقی نمانده بود.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/16249کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16249/مسئولان-باید-برای-رفع-مشکل-آبگرفتگی/کپی شد!