منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خوراک خبرخوان خوراک اتم

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی این اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: رکورد عملیات تخلیه و بارگیری همزمان مواد نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با ثبت میزان ۷۱ هزار و ۲۵۰ تن شکسته شد.
روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع شهروندان بندر امام خمینی(ره) و بندر ماهشهر می‌رساند که انتشار دود و یا فعالیت‌های عملیاتی در منطقه همزمان با برگزاری رزمایش، در راستای اجرای مدل های مربوطه مطابق با دستورالعمل های ابلاغی است و جای هیچگونه نگرانی نخواهد بود.
همزمان با تغییر مدیران ناکارآمد استان خوزستان طبق وعده رییس جمهور؛ بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان برکنار و جلیل اسلامی با حفظ سمت به عنوان سرپرست معرفی شد.

به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس انجام شد:

آیین گرامیداشت روز ملی خلیج فارس با انجام رژه‌ی دریایی ده‌ها فروند شناور منطقه سوم دریایی سپاه، دریابانی نیروی انتظامی، شناورهای خدماتی و صیادی در جوار آب‌های خلیج همیشه فارس در محدوده منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، برگزار شد.
سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: نخستین کشتی برنامه‌ای خط منظم کشتیرانی کانتینری پس از بارگیری بیش از ٣ هزار TEU محصولات صنایع پتروشیمی از مبدأ بندرامام خمینی(ره) به مقصد بنادر چین، اعزام کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از آمادگی عملیاتی و لجستیکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) برای تخلیه و بارگیری همزمان 10 کشتی  اقیانوس‌پیما با هدف کاهش زمان و هزینه تخلیه کالاهای اساسی خبر داد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از پذیرش ۶۷۴ فروند کشتی در بندر امام خمینی (ره) و کاهش ماندگاری کالای اساسی در این بندر خبر داد و گفت: در ۵ ماه امسال ۱۹ میلیون تن کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، تخلیه و بارگیری شد.
سرپرست معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: بدنه‌ یک فروند لنج سانحه دیده در یکی از پرترافیک‌ترین مناطق دریایی منطقه با کمک مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی(ره) مهار و پس از ۷۲ ساعت عملیات مستمر به بندر منتقل شد.
بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۳ طرح بزرگ عمرانی و سرمایه‌گذاری در بنادر خوزستان به مناسبت هفته دولت به ارزش ۲۹ هزار و ۵۰ میلیارد ریال و اشتغال‌آفرینی ۳ هزار و ۹۲۱ نفری، آغاز شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از بهره‌برداری هفت طرح عمرانی و آغاز عملیات اجرایی چهار طرح به ارزش بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در هفته دولت خبر داد.