طرح نماد و مصلحین استان خوزستان به صورت آزمایشی در بندرامام‌خمینی(ره) اجرا می‌شود

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان گفت: طرح نماد و مصلحین در استان خوزستان با هدف پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی به صورت پایلوت در بندر امام خمینی(ره) اجرا می‌شود.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، عبدالحمید امانت بهبهانی در گفت و گو با تسنیم درباره طرح تربیت مصلحین در دادگستری استان خوزستان اظهار داشت: وقتی زوج‌ها به دادگاه خانواده مراجعه می‌کنند برای پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق هر کدام از زوجین باید یک حکم برای تسریع در روند پرونده به دادگاه معرفی کنند.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های ویژه تربیت مصلحین برای دادگاه‌های خانواده در راستای پیشگیری از آسیب طلاق زوج‌ها با هدف تسریع در پرونده دادگاه خانواده در بندر امام خمینی(ره) به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

امانت بهبهانی در ادامه با بیان اینکه در راستای پیشگیری از آسیب اجتماعی و زیاد شدن طلاق بتوانیم کاری انجام بدهیم، تصریح کرد: در دوره‌های متعدد طرح مصلحین از ظرفیت مردم، فرهیختگان، اساتید دانشگاه و آموزش و پرورش بندر امام خمینی(ره) برای اجرای برنامه‌ها طی سال ۹۸ و ۹۹ استفاده می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) به صورت پایلوت دو سال است در آموزش و پرورش بندر امام خمینی(ره) به خوبی در حال انجام و پیگیری است، بیان کرد: طرح نماد با حضور بیش از ۱۵ دستگاه، اداره کل و وزارتخانه در شورای اجتماعی استان مطرح شده و برای اجرا و پیگیری به شورای اجتماعی کشور ارسال می‌شود.

وی افزود: آموزش و پرورش بندر امام خمینی(ره) در اجرای برنامه‌های طرح نماد بسیار عالی عمل کرده است و به خاطر تجربه‌های خوب این شهر طرح پایلوت مصلحین را به صورت استانی در بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مطالعات طرح پرورش ماهی در سد جره و خوریات بندر امام خمینی(ره) انجام شد

واکاوی طرح “شفافیت آراء نمایندگان” / آیا نمایندگان از وزرا هراس دارند؟

امانت بهبهانی درباره اینکه طرح مصلحین تاکنون در جایی دیگر از استان خوزستان انجام شده است بیان داشت: طرح مصلحین با حضور ۲۰۰ نفر در شهرستان شوشتر در حال انجام است و بعد از تکمیل دوره‌های تخصصی و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع در استان همه حکمین قرآنی مشخصات آنها در سایت اینترنتی برای استفاده مردم ثبت می‌شود.

وی افزود: کار اجرایی طرح مصلحین بعد از تکمیل دوره‌های تخصصی حکمین قرآنی به صورت همزمان در شهرستان شوشتر و بندر امام خمینی(ره) شروع می‌شود.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، آیین‌نامه شورای اجتماعی کشور ۳ اسفند ماه ۹۵ در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اهداف و ماموریت‌های ارتقای سلامت، سرمایه، رضایت، نشاط و عدالت اجتماعی، نظم و احساس امنیت؛ پیشگیری، مدیریت، کنترل، کاهش و حذف معضلات و آسیب‌های اجتماعی؛ هم‌افزایی، هماهنگی، انسجام‌بخشی، تمرکز و بسیج ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قوای سه‌گانه و نهادهای تحت نظر مقام معظم‌ رهبری (با اذن معظم‌له) و گروه‌ها و تشکل‌های مردمی برای ارتقای سلامت اجتماعی و حل مسائل و آسیب‌های اجتماعی به تصویب رسید.‌

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان برای پیگیری و اجرای برنامه‌های طرح مصلحین و نماد در جلسه روز سه‌شنبه ۳۰ مهر ماه ۹۸ با بخشدار، امام جمعه، مدیران و روسای ادار‌ه‌های بندر امام خمینی(ره) شرکت کردند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/10071کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/10071/طرح-نماد-و-مصلحین-استان-خوزستان-به-صورت/کپی شد!