داستان تکراری قطاری که برای مردم بندر امام خمینی(ره) صندلی ندارد

امروز قطار حومه‌ای ساعت ۱۵ مسیر ماهشهر- بندر امام خمینی(ره)- اهواز در ایستگاه بندر امام خمینی(ره) با تکمیل ظرفیت مسافر مواجه شد و مردم بندر امام خمینی(ره) به صورت سرپایی مسیر اهواز را طی کردند.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، امروز مسافران قطار ساعت ۱۵ ایستگاه بندر امام خمینی(ره) مجدد با تکمیل ظرفیت مسافر مواجه شدند و مسیر اهواز را به صورت سرپایی طی کردند.

ظرفیت اختصاص داده شده برای شهر بندر امام خمینی(ره) با جمعیت بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر تنها ۱۰۸ بلیت است که پاره‌ای از مواقع این تعداد نیز کاهش پیدا می‌کند

درحالی‌که ایستگاه بندر امام خمینی(ره) طی این سال‌ها در حال خدمات‌رسانی بدون وقفه و بدون تبعیض بود، طرح توسعه خطوط ریلی به بندرماهشهر کلید خورد و با اعتباری که شرکت عملیات غیرصنعتی صنایع پتروشیمی برای احداث ایستگاه راه‌آهن بندرماهشهر اختصاص داد، این ایستگاه در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید، تا مسافرانی که برای استفاده از حمل‌ونقل ریلی به بندر امام خمینی(ره) مراجعه می‌کردند با ایجاد این زیرساخت رفاهی خدمات ریلی را در بندرماهشهر دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

انتقاد مردم بندرامام خمینی(ره) از وضعیت ریلی منطقه

بندر امام خمینی(ره) با ۱۴۰ کیلومتر خطوط ریلی بزرگترین شبکه ریلی داخلی بنادر کشور را دارد

رشد حمل و نقل ریلی در بندر امام خمینی(ره)

مسافران ایستگاه قطار بندر امام خمینی(ره)، مسیر به اهواز را ایستاده طی کردند

پس از تأسیس ایستگاه بندرماهشهر ایستگاه بندر امام خمینی(ره) با ۸۰ سال قدمت به صورت عملی تبدیل به ایستگاه فرعی می‌شود و شهروندان محروم این شهر که طی این سال‌ها با محرومیت‌های زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و شاهد جان باختن عزیزانشان پشت خطوط راه‌آهن در انتظار عبور قطار برای رساندن بیماران خود به مراکز درمانی ماهشهر بودند، اکنون باید مسیر بندر امام خمینی(ره) به اهواز را به دلیل عدم تخصیص سهمیه عادلانه به‌صورت ایستاده طی کنند.

طی سال‌های اخیر گزارش‌های خبری و پیگیری از مدیرکل راه‌آهن جنوب، استاندار خوزستان، فرماندار ماهشهر و بخشدار بندرامام خمینی(ره)، بی‌نتیجه و یا بدون اقدام موثر بوده است تا جایی که سبب شکایت شهروندان شده و تبعات اجتماعی این بی‌تدبیری بر عهده مسئولان ذیربط خواهد بود.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/10186کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/10186/داستان-تکراری-قطاری-که-برای-مردم-بندر-ا/کپی شد!