پاییز و زمستان سخت‌کوی شهید صدوقی بندر امام خمینی(ره) + فیلم

پس‌زدگی فاضلاب به خیابان‌ها، خطر سقوط کودکان در منهول و کانال‌های روباز، گرفتگی فاضلاب منازل و نفوذ آب‌های سطحی به خیابان و منازل، نشان از پاییز و زمستان سخت برای اهالی کوی شهید صدوقی بندرامام خمینی(ره) دارد.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، اهالی کوی شهید صدوقی از پس‌زدگی فاضلاب به خیابان‌ها، منهول روباز بدون در، کانال‌های روباز بزرگ، گرفتگی فاضلاب منازل، لایروبی نشدن به موقع و اصولی فاضلاب شهری، وضعیت نامناسب بهداشتی، رشد بی‌رویه نیزارها و دفع غیراصولی زباله‌ها رنج می‌برند، مردم این رنج را حاصل عملکرد نامطلوب اداره آبفا، شهرداری بندر امام خمینی(ره) و مسئولان دولتی می‌دانند.

طبق گزارش اهالی کوی شهید صدوقی، آب‌های سطحی ناشی از بارندگی مربوط به کوچه‌های۵ تا ۷ شهید صدوقی به کانال روباز کوچه باریک و انتهایی شهید صدوقی ۵ هدایت می‌شود که به دلیل نبود زیر ساخت لازم سبب بالا رفتن و نفوذ آب به خیابان و منازل اهالی این کوچه می‌شود.

یکی از شهروندان درباره حادثه سقوط فرزندش به منهول روباز خیابان شهید صدوقی ۸ اظهار داشت: فرزندم، غروب روز دوشنبه ۶ آبان ماه در حال تردد از کوچه شهید صدوقی ۸ بود که به علت نبود روشنایی و تاریکی کوچه متوجه منهول روباز نشده، که حین سقوط به منهول با کمک مردم نجات پیدا می‌کند.

وی افزود: پسرم دچار جراحت سطحی از ناحیه پا، کتف و دست شده ولی از لحاظ روحی به شدت دچار آسیب شده است.

این شهروند در ادامه با بیان اینکه از اداره‌های آبفا و شهرداری به مراجع قضایی شکایت کردم عنوان کرد: بعد از شکایت قضایی روشنایی کوچه و نصب درب منهول انجام شد.

بیشتر بخوانید:

منهول‌های روباز فاضلاب در کمین کودکان بندر امام خمینی(ره)

پرترددترین جاده خوزستان بلای جان اهالی روستای ولی‌عصر بندر امام خمینی(ره) شده است

مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) فاقد امنیت است/پنج هزار نفر بدون امنیت زندگی می‌کنند

امنیت مهم‌ترین دغدغه ساکنان مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) است + فیلم

عملکرد مسئولان در منطقه نمایشی و فاقد عمل است

یکی دیگر از اهالی کوی شهید صدوقی با بیان اینکه کار اصولی درباره دفع اصولی آب‌های سطحی و فاضلاب انجام نمی‌شود، عنوان کرد: سیستم فاضلاب و دفع آب‌های سطحی در انتهای کوچه صدوقی ۵ تا ۸ به صورت کانال روباز و به صورت غیراصولی انجام می‌شود که علاوه بر بوی نامطلوب و آسیب به منازل سبب  بیماری و خطر سقوط کودکان را به همراه دارد.

وی افزود: سال ۹۶ تنها پسر یکی از ساکنان کوی شهید دستغیب در کانال روبازی که کم عمق‌‌تر از این کانال‌ها بود غرق شده و جان خود را از دست داد. تاکنون حضور مسئولان شهری در کوی شهید صدوقی برای دفع اصولی آب‌های سطحی و فاضلاب، نمایشی و فاقد عمل است.

گزارش ویدوئی و تصویری را در خبر بندرامام خمینی(ره) ببینید: 

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/10210کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/10210/پاییز-و-زمستان-سخت‌کوی-شهید-صدوقی-بند/کپی شد!