پیکر سردار سرافراز اسلام فردا ‌ساعت ۸‌ صبح در اهواز تشییع می‌شود / مجاهدت‌های شهید سلیمانی در ‌سیل فراموش نخواهد شد

به گزارش خبر  بندر امام خمینی به نقل از تسنیم، غلامرضا شریعتی‌ امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوزستان سرافراز مهد دفاع مقدس و کربلای ایران نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: خوزستان در طول دفاع مقدس ۲۳ هزار شهید را به انقلاب تقدیم کرده و در سرزمین آن خون‌های پاک بسیاری ریخته شده است. جوانانی که برای دفاع از اسلام، انقلاب و این مرزوبوم جان‌عزیز خودشان را فدا کردند.

وی افزود: خوزستان محل ورود تشیع به ایران و نخستین قدمگاه حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام است که اکنون مفتخر به حضور پیکر مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سرباز فداکار وطن شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین مفتخریم که خوزستان فردا نخستین استانی است که تشییع‌ پیکر باشکوه این سردار عزیز و این مجاهد فی سبیل الله را برگزار می‌کند.

شریعتی بیان داشت: به همین سبب مردم اعلام می‌کنیم فردا صبح ساعت ۸، تشییع پیکر مطهر این سردار سرافراز از میدان مولوی به سمت چهارراه نادری انجام می‌شود و به امید خدا با حضور باشکوه مردم یک روز تاریخی و به‌یادماندنی را در تاریخ انقلاب ثبت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مردم استان و مردم اهواز فردا نشان خواهند داد که چگونه قدردان و قدرشناس مجاهدین فی سبیل الله سربازان فداکار اسلام، انقلاب و کشور خواهند بود و به همین سبب ادارات و مراکز آموزشی شهرستان‌های اهواز، کارون، حمیدیه و باوی را تعطیل اعلام می‌کنم.

استاندار خوزستان با اشاره به واگذاری تعطیلی دیگر شهرستان‌ها به فرمانداران، گفت: اگر شهرستان‌ها به‌صورت قابل‌ملاحظه‌ای امکان حضور در این مراسم باشکوه را دارند، فرمانداران آن‌ها می‌توانند در بعضی از ساعات یا به‌طور کامل ادارات و مراکز آموزشی را تعطیل اعلام کنند. تصمیم‌گیری در این خصوص برعهده خود فرمانداران و شورای تأمین شهرستان‌هاست.

شریعتی تأکید کرد: خوزستان همیشه نشان داده که قدردان زحمات، تلاش‌ها، فداکاری‌ها و مجاهدت‌های دلسوزان سربازانش خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی به‌همراه ابومهدی المهندس در عراق به شهادت رسید/ حمله آمریکا به کاروان الحشد الشعبی در بغداد

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی شهادت سردار سلیمانی: انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است

وی ادامه داد: سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی علاوه بر اقدامات مؤثر ملی، مرزهای ایران‌زمین را به هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای رسمی برد تا این کشور عزیز از گزند دشمنان در امان باشد.

استاندار خوزستان افزود: حاج قاسم سلیمانی جان خود و هم‌رزمانش را به خطر انداخت تا اسلام، انقلاب و کشور عزیزمان در امنیت، آرامش و آسایش باشد.

کمک‌های سردار سلیمانی به چند شهر خوزستان در سیل فرودین ماه

شریعتی با اشاره به حضور سردار سپهبد سلیمانی در حادثه سیل فروردین‌ماه خوزستان، گفت: در سیل اخیر که در فروردین‌ماه ۹۸ رخ داد شاهد مجاهدت‌ها، تلاش‌ها و حضور بی‌وقفه این شهید بزرگوار در مناطق مختلف استان و به استخدام گرفتن امکانات و تجهیزات برای یاری‌رساندن به مردم بودیم.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی همچنین از شهید بزرگوار ابومهدی المهندس دعوت کرد تا امکانات زیادی از جمله بیل‌های مکانیکی، آمبولانس و بیمارستان صحرایی به مناطق سیل‌زده گسیل کنند و اگر نبود این کمک‌ها شهرستان‌های خرمشهر، شادگان، کارون و تا حدودی آبادان در خطر و مرز آب‌گرفتگی قرار می‌گرفتند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مردم خوزستان از این بابت نیز سپاسگزار و مدیون زحمات بی‌وقفه این دو شهید بزرگوار و هم‌رزمانشان هستند که در حوزه مقابله با سیل کمک ویژه‌ای به استان کردند.

به گزارش خبر بندر امام خمینی؛ در جریان حمله به کاروان الحشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌همراه شهید ابومهدی المهندس معاون نیروهای الحشد الشعبی، سردار سرتیپ پاسدار شهید حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهید شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار شهید هادی طارمی، سروان پاسدار شهید وحید زمانیان و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۳۵ در شهرستان رابُر از توابع کرمان دیده به جهان گشود و پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ در حمله بالگردهای آمریکایی در بغداد به فیض شهادت نائل آمد.

قرار است پیکر مطهر شهدا پس از انتقال به ایران در استان خوزستان تشییع شود که جزئیات مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش در اهواز اعلام شد.

مراسم تشییع سرداران شهید جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فردا یکشنبه ۱۵ دی ماه از ساعت هشت صبح از میدان مولوی به سمت خیابان سلمان فارسی برگزار خواهد شد.

میدان مولوی، خیابان امام موسی صدر، پل شهید علم الهدی، خیابان سلمان فارسی و چهارراه سلمان فارسی مسیر اصلی تشییع پیکر پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در اهواز است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/10322کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/10322/پیکر-سردار-سرافراز-اسلام-فردا-‌ساعت-۸/کپی شد!