دپارتمان تخصصی «مهارت‌های دریا و ساحل» در خرمشهر راه اندازی می‌شود

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) منصور زرانژاد در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: ایجاد مهارت و تربیت دانشجویی مهارت در کنار دریافت یافته های علمی به روز از رسالت های دانشگاه موثر و نسل سوم است. تداوم همکاری و ارتباط مؤثر بین سه بخش دانشگاه، فنی و حرفه ای و صنعت و همچنین ساماندهی امکانات در این راستا امری لازم است.

وی افزود: دانشجو برای ورود به بازار کار نیاز به کسب مهارت دارد. یکی از غفلت‌های در بخش آموزش عالی، عدم توجه به ایجاد مهارت و توانمندسازی دانشجویان به عنوان مدیران نسل بعد انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: برای ایجاد فضای مهارتی در بین دانشجویان، کار گروه فنی و حرفه­ای دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تاسیس و با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه ای استان و مسئولان شهرستانی تاکنون دو جلسه تشکیل شده است.

وی بیان کرد: برای تحقق این نسل دانشگاه، با همکاری سازمان فنی و حرفه ای خوزستان، دوره های مهارتی مطابق با مأموریت تخصصی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تبیین و به زودی پیاده سازی می شود.

این استاد دانشگاه به اعلام آمادگی سازمان فنی و حرفه ای استان برای در اختیار قرار دادن امکانات سازمان برای تربیت دانشجوی فنی اشاره کرد و اظهار داشت: مدل محصول محور و خدمت محوری؛ به عنوان طرح ویژه برای گردآوری ایده ها و اجرای استارت آپ ها، سوق دادن دانشجویان به سمتی که صنعت نیاز دارد برای دانشگاه خرمشهر طراحی شده است. تا با اجرایی شدن این مدل شاهد  تولید محصولات دانش بنیان و در نهایت تجاری سازی محصولات باشیم.

زرانژاد گفت: با همکاری دانشگاه و سازمان فنی و حرفه‌ای، دپارتمان تخصصی مهارت‌های دریا و ساحل طراحی شده و راهبرد این دپارتمان تربیت نیروهای تخصصی مهارت محور و تولید محصولات دانش بنیان می باشد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/10384کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/10384/دپارتمان-تخصصی-مهارت‌های-دریا-و-ساحل/کپی شد!