سرانجام تراژدی قتلگاه ترانزیتی رامشیر ـ بندرماهشهر به کجا منتهی می‌شود؟

تردد هزاران وسایل نقلیه عمومی و شخصی در طول شبانه روز از محور رامشیر به سمت بندرماهشهر، این محور را به موقعیت استراتژیک در سطح استان خوزستان و کشور تبدیل کرده است

جدا از تردد روزانه شهروندان رامشیری که به منظور اشتغال، مراجعات درمانی و… به بندر ماهشهر تردد می کنند، حجم بالای سفر در این جاده را رقم می زند که موجب شده جان بسیاری از شهروندان با تهدیدات جدی رو برو شود و سالانه تعداد زیادی کشته، نقص عضو و مجروح به بار بیاورد و خانواده های بسیاری را عزادار کند.

اما تا کی مردم قربانی وعده های مسئولان نسبت به دوبانده کردن جاده رامشیر به سمت بندرماهشهر باشند؟!

بر اساس خبرها و منابع طی یکسال اخیر ۳۳ مورد تصادف در این محور گزارش شده که در این میان منجر به فوت بیش از ۲۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر نیز شده است.

سید مجید حسینی نژاد فرماندار رامشیر در گفتگو با خبرنگار تسنیم در رامشیر اظهار داشت: محور رامشیر به بندر ماهشهر (بندر امام خمینی) حدود ۳۵کیلومتر است و روزانه این محوز شاهد تردد چشمگیر کامیون‌های حامل بار و عبور ومرور خودروهای سبک زیادی است.

وی افزود: این محور تاقبل از راه اندازی آزادراه اهواز _بندرماهشهر یکی از محورهای اصلی و ترانزیتی استان بوده است اما اکنون این محور به یکی از محورهای فرعی با ترافیک تبدیل شده است.

فرماندار رامشیر با بیان اینکه یک طرفه بودن مسیر رامشیر به سمت بندرماشهر و وقوع تصادفات و حوادث به دلیل عرض کم جاده تصریح کرد: اصلاح این مسیر از دغدغه های اصلی و شماره یک مردم شهرستان رامشیر و بندرماهشهر است و علیرغم مکاتبات وپیگیری های مکرر به دلیل فقدان اعتبار لازم تاکنون عملیاتی نشده است.

حسینی نژاد گفت: تقریبا کار زیرسازی واحداث ابنیه فنی ۱۰ کیلومتر ازاین محور در سالهای قبل انجام شده است و می طلبد با نگاه دلسوزانه سازمان برنامه وبودجه و راه وشهرسازی در اولویت قرار گیرد.

وقوع ۱۶۱تصادف- ۵۵۰ مصدوم- ۱۳ کشته در محورهای مواصلاتی رامشیر !

فرماندار شهرستان رامشیر با اعلام آماری از حوادث مجموع تصادفات در محورهای مواصلاتی رامشیر در سال جاری ادامه داد: در سال ۹۸ از مجموع ۱۶۱ تصادف در محورهای مواصلاتی برون شهری و معابر درون شهری رامشیر نزدیک به پانصد وپنجاه مصدوم و ۱۳ کشته داشته ایم که آمار بسیار بالایی است و می طلبد این موضوع در دستور کار کمیسیون ایمنی راه های استان قرار گیرد.

سید مجید حسینی نژاد اذعان داشت: آخرین اقدام ما امضای تفاهم نامه مشترک بین فرمانداری بندرماهشهر و رامشیر درهفته گذشته بوده است که مقرر شد از محل اعتبارات شورای برنامه‌ریزی دو شهرستان‌، مبالغی برای شروع بکار پروژه تخصیص یابد، هرچند اعتبارات شهرستان رامشیر پاسخگوی بودجه موردنیاز برای این پروژه نیست.

بیشتر بخوانید:

مهرماه خونین جاده‌های خوزستان/ضعف فرهنگ رانندگی تا کیفیت خودروها

خوزستان ششمین استان کشور در تعداد متوفیان تصادفات جاده‌ای است

تصادف در محور اهواز به بندر امام خمینی(ره)، ۸ مصدوم برجای گذاشت

به گزارش تسنیم، حال به گفته سید مجید حسینی نژاد فرماندار شهرستان رامشیر، اعتبارات شهرستان رامشیر پاسخگوی بودجه مورد نیاز پروژه دوبانده کردن، محور رامشیر به سمت بندرماهشهر، نیست.

لازم به ذکر است در اراضی شهرستان رامشیر ،بیش از ۴۰۰ حلقه چاه نفت وجود دارد و این منطقه یکی از مناطق تولید عظیم نفت و گاز در جنوب غرب کشور است.

اما از همه تولیدات نفت و گاز در شهرستان رامشیر، هیچ سهمی به اعتبارات جهت تکمیل و احداث پروژه های مختلف و محرومیت زدایی اختصاص نمی‌یابد.

حال خواسته شهروندان شهرستان رامشیر از مسئولان وزارت نفت و استاندار خوزستان نسبت به پیگیری موضوع محرومیت زدایی رامشیر و همچنین انجام اقدامات لازم در جهت توسعه و اتوبان کردن جاده رامشیر -بندرماهشهر باشند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/10423کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/10423/سرانجام-تراژدی-قتلگاه-ترانزیتی-رامشی/کپی شد!