مراکز عمومی بندر امام خمینی(ره) ضدعفونی شدند+تصاویر

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، با هدف کنترل و مقابله با ویروس کرونا به دلیل تردد بالای رانندگان خودروهای سنگین از سراسر کشور به پایانه باربری، وجود اتباع کشتی‌های خارجی به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا در بندر امام خمینی(ره) راه‌اندازی شد.

سید سعید بزاز رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر بندر امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبر بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: به علت اعلام دولت درباره دو هفته پیک احتمالی بیماری و انتشار کرونا ویروس در سطح کشور، جلسه امروز کمیسیون تخصصی سلامت و بهداشت با هدف تمرکز گرایی، پیشگیری و درمان، تشکیل شد.

وی با بیان اینکه قرارگاه مقابله با ویروس کرونا بندر امام خمینی(ره) تشکیل شد، افزود: بخشدار رئیس قرارگاه، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر دبیر و سخنگو، نماینده اداره کل بنادر و دریانوردی، نماینده پایانه باربری بندر امام خمینی(ره)، مسئول بهداشت محیط بیمارستان راه زینب(س)، شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری به عنوان اعضای قرارگاه مقابله با ویروس کرونا بندر امام خمینی(ره) تعیین شدند.

بیشتر بخوانید:

حجت‌اله خسروی بخشدار و رئیس قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا بندر امام خمینی(ره) درباره اقدام‌های انجام شده برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در گفت‌وگو با خبر بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: از جمعه کار ضدعفونی معابر، مکان‌های پرتردد و عمومی شهری توسط شهرداری در حال انجام است و جلسه تخصصی با حضور اعضا شورای سلامت و کمیسیون تخصصی ویروس کرونا تشکیل و مصوبات آنها در حال پیگیری و انجام است.

وی افزود: ۲۳ هزار لیتر محلول ضدعفونی از پتروشیمی کارون تحویل گرفته شد و بلافاصله کار ضدعفونی اداره‌ها، معابر و مکان‌های عمومی در سطح شهر توسط شهرداری انجام شد.

خسروی در ادامه بیان کرد: اداره کل بنادر و دریانوری خوزستان قول همکاری برای تامین ماسک و مایع ضدعفونی شبکه بهداشت و درمان را داده بود ولی تاکنون این امر مهم محقق نشده است و انتظار هر چه سریعتر این اقلام تحویل داده شوند.

رئیس قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا بندر امام خمینی(ره) درباره اقدام‌های پیشگیرانه عنوان کرد: تالارها، سالن‌های ورزشی تعطیل شدند و چایخانه‌های سنتی، قلیان‌ها و مکان‌های که به نوعی با امنیت سلامت مردم در ارتباط است، با همکاری نیروی انتظامی و دستور قضایی بسته و پلمب شده است.

وی افزود: پارک‌ها، پایانه‌های مسافربری، ایستگاه راه‌آهن، اداره‌ها، سرویس بهداشتی‌ها و امکان عمومی ضدعفونی شدند و مدارس نیز تا قبل از شروع به کار مجدد، ضدعفونی می‌شوند.

خسروی در ادامه بیان کرد: با آگاه سازی و اطلاع رسانی تذکرهای لازم به رستوران‌ها و فست فود فروشی‌ها داده شده است و توزیع میوه، سالاد و سبزیجات در رستوران‌ها به علت احتمال کمک به شیوع بیماری، ممنوع شد.

وی با بیان اینکه هر اقدامی که برای رفاه و جهت کمتر کردن آلام مردم باشد وظیفه مسئولان شهری و قرارگاه است، عنوان کرد: استقرار ایستگاه پایش سلامت در وروردی بندر امام خمینی از سمت شادگان با همکاری هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ در حال پیگیری و انجام است.

رئیس قرارگاه مقابله با ویروس کرونا درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در بندر امام خمینی(ره) گفت: راننده شهرستانی در پایانه باربری بندر امام خمینی(ره) و خانم ۴۰ ساله بومی شهر، دو مورد مشکوک به بیماری کرونا بودند که بعد از اعزام به ماهشهر، تست‌های آنها منفی بودند و تاکنون مبتلا به ویروس کرونا در بندر امام خمینی(ره) گزارش نشده است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/10764کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/10764/مراکز-عمومی-بندر-امام-خمینیره-ضدعفونی/کپی شد!