آخرین اخبار سه‌شنبه کرونا در خوزستان

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، بسته خبری سه‌شنبه۲۰ اسفنتد ماه از آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و مسمومیت های ناشی از الکل صنعتی، تمهیدات اندیشیده شده در خصوص مسافران نوروزی، تقاضای استاندار خوزستان از مردم کشور، دستگیری عاملان توزیع الکل صنعتی در اهواز و ضربه وزارت اطلاعات به اخلالگران سلامت مردم خوزستان را بخوانید.

۲۷ مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته استان خوزستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: پیک بیماری کرونا در استان خوزستان از امروز (۲۰ اسفند) آغاز شده است و تا ۲۶ اسفند ادامه دارد، به گونه‌ای که متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷ مورد ابتلای جدید به کروناویروس در استان خوزستان به ثبت رسیده تا آمار مبتلایان به این ویروس در خوزستان به ۱۱۰ مورد افزایش پیدا کند.

 علی احسان‌پور بیان کرد: از موارد جدید ۹ نفر به اهواز، ۶ نفر شوشتر، ۴ نفر اندیمشک و ۲ نفر به شادگان اختصاص داشته و شهرستان‌های آبادان، بهبهان، خرمشهر، گتوند، دزفول و باوی هر کدام یک مورد ابتلای جدید ۲۴ ساعت گذشته استان را داشته‌اند که متاسفانه هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند تا فوت‌شدگان این بیماری در خوزستان به ۲۵ نفر برسد.

افزایش قربانیان الکل تقلبی در خوزستان به ۳۶ نفر

علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: علی رغم اطلاع رسانی‌های گسترده در طی چند روز اخیر، متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰ مورد مسمومیت جدید با مشروبات الکی تقلبی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده که ۹۵ درصد این موارد در اهواز بوده است.

وی با بیان اینکه افراد با تاخیر قابل ملاحظه به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که اقدامات درمانی برای آنان موثر نیست بیان کرد: متاسفانه تا صبح امروز ۳۶ نفر قربانی مشروبات تقلبی الکلی در خوزستان شدند که ۲ مورد از این تعداد مربوط به رامهرمز است.

درخواست استاندار از مردم ایران؛به خوزستان سفر نکنید

استاندار خوزستان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای تامین استان در دو جلسه اخیر که برگزار کرد از مردم سراسر کشور که قصد سفر به خوزستان را دارند خواست با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا به این استان سفر نکنند.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه مقرر شد مهمان‌سراهای ادارات هیچ گونه خدماتی را ارائه ندهند، افزود: تالارها، برگزاری مراسم مذهبی و عزا، فرهنگی، و اجتماعی، آرایشگاه‌های زنانه نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل شود و شهرداری‌های سطح استان نیز حق استقرار چادرهای مسافرتی در پارک‌ها را ندارند و چراغ  پارک‌ها در شب خاموش شودهمچنین آموزش و پرورش  و هر کدام از دستگاه‌های اجرایی  نیز حق ارائه هیچ گونه تسهیلاتی را برای میهمانان نوروزی ندارد.

دستگیری ۱۷ عامل توزیع الکل مسموم در اهواز

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان  اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان اهواز با همکاری پلیس امنیت عمومی استان خوزستان که با کار اطلاعاتی ۷ نفر از عاملان توزیع الکل های مسموم را شناسایی کردند، ساعاتی پیش ۱۰ نفر دیگر از عاملان اصلی این پرونده را شناسایی و دستگیر کردند.

 عباس زاده تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه های متهمان در مجموع ۲۰ هزار لیتر الکل صنعتی و دست‌ساز کشف شد.

ضربه وزارت اطلاعات به اخلالگران سلامت مردم در خوزستان

 سربازان گمنام امام زمان(عج) اداره کل اطلاعات استان خوزستان در راستا  حمایت از امنیت زیستی مردم در حال رصد پنهان و آشکار روند تهیه، تولید و توزیع اقلام بهداشتی و دارویی مورد نیاز است که در اقدامی پیشگیرانه موفق شدند ضمن اشراف و رصد یک محموله حاوی ۶۳ هزار کارتن مشتمل بر ۶۳۰ هزار ماسک بهداشتی که قرار بود از مبدا استان قم و از طریق مرز چذابه به یکی از کشورهای منطقه قاچاق شود، کشف و به شهر مقدس قم عودت داده شد.اداره کل اطلاعات خوزستان در اقدامی دیگر ضمن شناسایی ۱۰ هزار ماسک غیراستاندارد، مانع ورود آنها به بازار مصرف شد و همچنین ۱۰ هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده و ده‌ها هزار جفت دستکش احتکار شده را پس از شناسایی و طی مراحل قانونی، در چرخه مصرف عمومی  و مراکز درمانی قرار داد.

در همین راستا به طور جدی برخورد با عناصر قاچاقچی در چرخه تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و دارویی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۷ نفر در قالب دو باند قاچاق دارو به خارج از کشور بازداشت و ۵ محموله آماده قاچاق از کشور کشف و ضبط شد.سربازان گمنام امام زمان به موازات تلاش برای صیانت از امنیت زیستی و در راستای تامین امنیت غذایی مردم موفق شدند ۹۲ محموله کامیون مشتمل بر ۲۲۰۸ تن برنج اعلای قاچاق شناسایی و کشف کنند.

 بخشودگی ۳ ماهه عوارض کسب و پیشه در پی شیوع کرونا

 پس از شیوع کرونا و در آستانه تعطیلات نوروزی، بازار اهواز نیز همچون سایر شهرهای کشور با رکود در خرید و فروش مواجه شد.

در این راستا موسی شاعری شهردار اهواز در حمایت از مشاغل، اصناف و کسبه بازار لایحه بخشودگی ۳ ماهه عوارض  کسب و پیشه را به شورای شهر تقدیم کرد.

پیش از این هم به دستور شهردار اهواز به منظور ارتقاء سلامت شهروندان و برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اماکن مختلف شهراهواز از جمله ناوگان حمل ونقل عمومی، محیط اتوبوس‌های درون شهری وپایانه ها، تاکسی ها در سطح شهر، پارک ها، معابر شهری و…روزانه ضدعفونی می شود.

تشکیل تاکنون ۵۵ پرونده تخلف “کرونایی”

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در راستای کشف گرانفروشی و احتکار مواد ضد عفونی کننده و بهداشتی در استان، اظهار کرد: تا کنون در جریان بازرسی‌های انجام شده ۵۵ پرونده تخلف در زمینه گرانفروشی، امتناع و احتکار کالاهای بهداشتی مورد نیاز مردم جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در استان تشکیل شده است.

 امیرحسین نظری با بیان اینکه عمده تخلفات صورت گرفته در زمینه گرانفروشی است، افزود: ارزش پرونده‌های تشکیل شده در این مدت ۹۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که تعدادی از آن‌ها به اداره‌کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است و باقی آن‌ها نیز در حال ارسال به این سازمان است.

خط تولید الکل غیر خوراکی در شوشتر راه اندازی شد

مدیر عامل کارخانه سیگار در آیین راه اندازی این خط گفت : این خط تولید با ظرفیت پنج هزار بطر در ساعت راه اندازی شده  است .

محمد حسن شفیع زاده افزود : با راه اندازی این خط علاوه بر نیاز استان ، می توانیم در رفع نیاز کشور نیز موثر باشیم. این خط با هدف تامین نیاز جامعه و با تغییر در خط تولید آب و دوغ ، توانستیم الکل طبی ۷۰ درصد را در این کارخانه تولید کنیم.

کمبود ماسک و دستکش در خوزستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی چندین خط تولید و بسته‌بندی الکل در شهرستان‌های مختلف استان، مساله خاصی در زمینه تامین نیاز مردم در خصوص الکل وجود ندارد.

امیر حسین نظری ادامه داد: به دلیل اینکه در استان واحدهای تولیدی ماسک و دستکش وجود ندارد، همچنان شرایط در خصوص تامین ماسک و دستکش در استان خوب نیست و کمبودها در این زمینه همچنان پابرجا است.

خرمشهر از وضعیت سفید خارج شد/تست کرونای یک مرد ۴۱ ساله خرمشهری مثبت شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: متاسفانه تست ابتلای به کرونای یک مرد ۴۱ ساله خرمشهری مثبت اعلام شده و این فرد در حال حاضر بستری می‌باشد.

شکرالله سلمان‌زاده عنوان کرد: به هیچ وجه از سوی دانشکده علوم و پزشکی آبادان و در محدوده این دانشکده اعلام وضعیت سفید نشده بود که ما همواره از عموم مردم درخواست کرده و می‌کنیم که از خانه‌های خود خارج نشده و با رعایت اصول بهداشتی از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

واکنش استاندار به مطالبه ممنوعیت تردد خودروها به خوزستان

استاندار خوزستان گفت: برای پیشگیری از شیوع این بیماری تمهیدات زیادی اتخاذ شده است و اقداماتی مانند تعطیلی مراسم ها، تجمعات، پارک ها، تفرجگاه ها، بناها و مراکز گردشگری، لغو رویدادهای ورزشی و فرهنگی جهت کنترل این اپیدمی و شکستن زنجیر سرایت آن انجام شده است.

غلامرضا شریعتی توضیح داد: با وجود این اقدامات انجام شده و بعضاً این انتظار مطرح می‌شود که جلوی تردد خودروها به استان گرفته شود اما بر اساس مصوبه قرارگاه ملی مقابله با کرونا اعمال چنین محدودیتی ممنوع اعلام شده و مغایر با سیاست‌های ملی به شمار می رود و استان‌هایی که دست به این اقدام زدند نیز ممنوعیت تردد خودروها در آن استان ها لغو شد.

تردد قطار محلی اندیمشک دورود متوقف شد

فرماندار شهرستان اندیمشک گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، تردد قطار محلی اندیمشک دورود تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

پیمان جهانگیری در نشست قرارگاه کنترل کرونا در فرمانداری با بیان این مطلب افزود: این تصمیم در جلسه شورای تامین شهرستان مصوب شده ضمن اینکه محدودیت های ویژه در محورهای مواصلاتی اعمال می شود.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/10897کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/10897/آخرین-اخبار-سه‌شنبه-کرونا-در-خوزستان/کپی شد!