توصیه ستاد اقامه نماز خوزستان: نماز جماعت در مساجد برگزار نشود

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، سیدموسی بلادیان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: اصرار برخی برای برپایی و اقامه نمازهای یومیه به صورت جماعت با توجه به ضرورت اجرای جدی برنامه‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و هماهنگی با ستاد استانی مبارزه با این ویروس ، درست نیست.

وی گفت:البته بهتر است در موقع اذان، درهای مساجد برای دقایقی باز باشد ولی به هیچ وجه توصیه نمی شود که نماز جماعت در مساجد اقامه شود.

رییس ستاد اقامه نماز خوزستان با اشاره به اینکه حفظ جان و سلامتی و پیشگیری از خطرات احتمالی برای انسان واجب ولی برپایی نمازجماعت و اجتماع های مذهبی و زیارت حرم‌های مطهر مستحب است ابراز امیدواری کرد با رعایت موازین و توصیه‌های بهداشتی ، ویروس کرونا هرچه زودتر ریشه کن شود.

بلادیان افزود:البته امور مربوط به مساجد برعهده اوقاف و امور خیریه خوزستان است و هر تصمیم اوقاف با هماهنگی ستاد استانی مبارزه با کرونا خواهد بود.

به دنبال موارد افزایش ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان ، بسیاری از امامان جماعت مساجد خوزستان به نمازگزاران توصیه کردند به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، در منازل نماز اقامه کنند.

همچنین درهای همه اماکن و بقاع زیارتی خوزستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از سوی اوقاف و امور خیریه استان بسته شدند و در ایام نوروزی پذیرای زائران و مسافران نخواهند بود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارها به عموم شهروندان توصیه کرده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، درخانه بمانند و سفرهای درون و برون شهری بسیار محدود کنند و در ایام تعطیلات نوروزی به پویش “درخانه بمانیم” بپیوندند.

براساس آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان تا صبح چهارشنبه به ۳۵۹ بیمار رسید که از این تعداد ۴۵ نفر فوت کردند. بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی ، ورزشی ، اجتماعی و آموزشی خوزستان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا تعلیق شده‌اند.

https://biknews.ir/11021کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11021/توصیه-ستاد-اقامه-نماز-خوزستان-نماز-جما/کپی شد!