حمل و نقل ریلی بیش از ۷۴ هزار تن کالای اساسی از بندر کانونی کالای اساسی به نقاط مختلف کشور

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، عادل دریس بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از امکانات و توان ریلی برای جابه‌جایی کالای اساسی در بنادر خوزستان، اظهار داشت: با توجه به ضرورت استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های حمل و نقل ترکیبی در زنجیره تأمین کالا و به منظور تسریع در خروج کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) با هم‌افزایی راه‌آهن جنوب، تمام ظرفیت‌های لازم برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بندر امام خمینی(ره) به کار گرفته شد.

وی با اشاره به افزایش ورود کشتی‌های حامل کالای اساسی از جمله گندم در نیمه فروردین ماه سال جاری تصریح کرد: با فعال‌سازی تمامی امکانات و توان ریلی موجود در این بندر کانونی غلات کشور و همکاری و هماهنگی بین بخشی با راه‌آهن جنوب، ۷۴ هزار و ۴۹۰ تن کالای اساسی در پایانه‌های ریلی بندر امام خمینی(ره) بارگیری و از طریق شبکه ریلی در نقاط مختلف کشور توزیع شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تسهیل‌سازی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) را از اهم اقدامات طی سال گذشته عنوان کرده و افزود: با افزایش باسکول‌های ریلی از ۵ به ۱۱ دستگاه و ایستگاه‌های بارگیری ریلی از ۵ به ۱۰ نقطه در کنار ۲۴ ساعته کردن فرآیند بارگیری تمهیدات مؤثری برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی فراهم شد.

بیشتر بخوانید:

تداوم تامین و خروج کالاهای اساسی از بندر کانونی غلات کشور؛ واردات کالاهای ضروری مردم در تعطیلات متوقف نمی‌شود

تخصیص سهمیه ویژه لاستیک و سوخت جبرانی به ناوگان حمل کالای اساسی

مردم نگران تامین کالاهای اساسی شب عید نباشند+فیلم

دریس با اشاره برخورداری بندر امام خمینی(ره) از ۱۴۰ کیلومتر راه‌آهن داخلی، این بندر را از مهم‌ترین بنادر ریل پایه کشور و پیشگام در حمل و نقل ریلی توصیف کرد و افزود: در دوازده ماهه سال گذشته افزون بر ۳ میلیون تن کالا از طریق بارگیری نزدیک به ۵۳ هزار واگن به نقاط مختلف شبکه گسترده ریلی کشور ارسال شد.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/11302کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11302/حمل-و-نقل-ریلی-بیش-از-74-هزار-تن-کالای-اساس/کپی شد!