بدعت “چالش تغییر” پیش روی مجلس جدید

رضا ولایتی | انتخابات ۹۸ مجلس یازدهم شورای اسلامی با همه چالش‌ها به پایان رسید. طبق اصل ۷۱ و ۷۶ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای صحیح آن را بر عهده دارد.

بدعتی که همواره منتخبان مردمی مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون‌گذار و ناظر بر اجرای صحیح قانون در شروع دوره جدید مجلس با آن مواجه هستند، بدعت تغییر مدیران به جای انجام وظایف قانونی نمایندگی ملت است.

بدعتی که از خط و نشان برخی نمایندگان مجلس و یا افراد و نزدیکان آنان برای مسئولان کشوری و شهری شروع می‌شود، اتفاقی که از منظر تحلیلگران سیاسی از نقاط بسیار تاریک و خارج شدن از حدود و اختیارات قانونی، برای نمایندگان مجلس است.

اینکه یک نفری به دلیل انتساب به نماینده به خود اجازه بدهد برای مسئولان در موضوعات مختلف خط و نشان ترسیم کرده و در عزل و نصب‌ دستگاه‌های دولتی دخالت کند، بدعتی خطرناک، امری ناشایست و غیرقابل درک است که همواره نمایندگان مجلس کم و بیش به آن آلوده شده‌اند.

مسئولان شهری علاوه بر پاسخگویی به مردم و دستگاه‌‌های نظارتی باید استقلال در عمل داشته باشند، این یک بازی خیلی حساس است! ورود به بازی انتصاب و عزل، بدعتی که خارج از چارچوب وظایف قانونی نمایندگان مجلس است، معیار قرار دادن حب و بغض‌های سیاسی و شخصی، نباید سبب خروج نمایندگان مجلس جدید از قانون شود.

نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی باید از هم‌اکنون و قبل از شروع به کار مجلس جدید برای مهار این آفت بزرگ و گذر از بدعت “چالش تغییر” مدیریتی، چاره‌اندیشی کنند، در غیر اینصورت باید منتظر عواقب این بازی ناشیانه مثل گذشته باشند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11479کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11479/بدعت-چالش-تغییر-پیش-روی-مجلس-جدید/کپی شد!