هدف‌گذاری پتروشیمی شهید تندگویان برای افزایش ۱۸ درصدی محصولات پلیمری در سال جهش تولید

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از نیپنا، سیدرضا قاسمی‌شهری چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری آنلاین، با اعلام این خبر که شرکت پتروشیمی شهید تندگویان سال گذشته سه درصد افزایش تولید داشته است، اظهار کرد: رکورد سالانه تولید در واحدهای شیمیایی فاز یک با تولید بیش از ۲۶۷ هزار تن و افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال ۹۷ شکسته شد.

وی با اشاره به اینکه تولید مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان در چهار ماه از سال ۹۸ بیش از یکصدهزار تن بوده است، افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های دقیق، هیچ خللی در تولید این شرکت به دلیل شیوع ویروس کرونا از اواخر پارسال به‌وجود نیامده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با بیان اینکه ۱۰ درصد محصولات این مجتمع سال گذشته صادر شده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود همین روند امسال نیز ادامه یابد و به‌طور قطع با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، صادرات از پارسال بهتر خواهد بود.

قاسمی‌شهری درباره برنامه‌ریزی پتروشیمی شهید تندگویان با توجه به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید» گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها، امیدواریم امسال ۱۸ درصد افزایش تولید محقق شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان به استفاده حداکثری از توانمندی‌های شرکت‌های داخلی در تهیه کاتالیست، موادشیمیایی و قطعات اشاره کرد و گفت: ساخت دستگاه سانتریفیوژ واحد CF از سوی سازندگان داخلی از شاخص‌ترین آنهاست.

قاسمی شهری به ۳۶ پروژه زیست‌محیطی که ۱۰ مورد آنها به پایان رسیده است، اشاره و تصریح کرد: ۵۴ پروژه بهبود و اصلاح و افزایش ظرفیت در شرکت تعریف شده که در بیشتر موارد پیمانکار آنها انتخاب و آغاز به کار شده یا در مرحله انتخاب پیمانکار است. امیدواریم در سال ۱۴۰۰ آغاز کار شرکت با خروج از فهرست صنایع آلاینده سازمان محیط زیست باشد.

وی به راه‌اندازی واحد POLY H و افزایش ظرفیت تولید از سالانه ۱۳۲ به ۱۵۸ هزار تن و بهبود کمّی و کیفی محصول آن در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: پروژه SSP شرکت با هدف افزایش قدرت مانور در تولید گریدها با اخذ موافقت هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی تندگویان در شرف انتخاب مشاور قرار دارد و اسناد مناقصه تهیه شده است.

بیشتر بخوانید:

پتروشیمی اروند در حال ورود به بازار بورس است

خروجی پتروشیمی بندرامام به خور تا سال ۱۴۰۰ صفر می‌شود

واکنش مردم به فرد مدعی اعمال نفوذ در استخدامی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی+ فیلم

پایان مراحل تست خط تولید ماده اولیه تولید چادر مشکی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود پروژه SSP که با هدف سوئیچ از گرید نساجی به گرید بطری با توجه به افزایش تقاضا در ۶ ماه نخست سال انجام می‌شود، اواخر تیرماه اجرایی شود، ادامه داد: با اجرای این پروژه، سالانه ۱۵۰ هزار تن گرید بطری به تولید شرکت افزوده می‌شود و حاشیه سود حداقلی ۱۵۰ میلیارد تومان را برای شرکت محقق می‌کند.

قاسمی‌شهری به برنامه‌ریزی برای تولید گریدهای جدید در پتروشیمی شهید تندگویان اشاره و اظهار کرد: با تغییراتی که در یکی از گریدهای اصلی ما صورت گرفته، مراحل آزمایشی و تست خط تولید ماده اولیه چادر مشکی به‌منظور جلوگیری از خروج ارز انجام شده است و آماده عرضه آن به بازار هستیم.

پتروشیمی شهیدتندگویان در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به‌عنوان تنها تولیدکننده پلی‌اتیلن‌ترفتالات (PET) در کشور، تأمین‌کننده مواد اولیه واحدهای پایین‌دستی در صنایع نساجی و بسته‌بندی از جمله انواع بطری است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11545کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11545/هدف‌گذاری-پتروشیمی-شهید-تندگویان-برا/کپی شد!