طرح تبدیل شناورهای بنزینی به گازوئیلی در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، سید پرویز محبی یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: تسهیلات بانکی متناسب با بدنه شناورهای صیادی نوع تیپ الگویی آن تدوین و تصویب شده است و با سود بانکی بین ۱۲ تا ۱۴ درصد به صیادان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی افزود:اعتبارات صیادی به بانک‌های عامل ابلاغ شده و در چارچوب آن می توانیم از صیادان حمایت کنیم.

محبی گفت:در سال جهش تولید هدف‌گذاری اجرای عملیات اجرایی و عمرانی در ۱۴ بندر صیادی کشور تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

اسکله صیادی بندر امام خمینی(ره) مشکل ۸۰۰ صیاد را حل می‌کند

دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه ایام شیوع کرونا به صیادان خوزستانی ابلاغ شد

صیاد و صید در تور مواد شیمیایی؛ آلودگی‌های شیمیایی در آبزیان را باید جدی گرفت

وی با اشاره به افزایش قدرت موتور شناورها بر اساس درخواست اتحادیه آبزیان جنوب خوزستان اشاره کرد و گفت:با تشکیل کارگروه در آبادان یا تهران برای اجرایی شدن طرح افزایش قدرت موتور شناورها تصمیم‌گیری خواهد شد.

محبی افزود: در بحث بنادر صیادی استان خوزستان و به ویژه بندر آبادان با پیش‌بینی انجام شده و حمایت های نماینده های آبادان امید است در سال جهش تولید و در برنامه‌ ریزی‌های دیده شده بتوانیم پروژه را به طور کامل در اختیار صیادان قرار دهیم.

وی جامعه صیادان  کشور را ۱۴۱ هزار صیاد اعلام کرد و اظهار داشت: صیادان مستقیما از فعالیت‌های صید و صیادی امرار معاش می‌کنند و شاید نتوانیم با وضعیت ذخایر آبزیان تعداد آنها را افزایش دهیم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت:درصدد هستم یا ایجاد کارهای که در ارزش افزوده در دستور کار است از آن طریق بتوانیم اشتغال جدید را در  این حوزه معرفی و در خدمت جامعه متقاضی قرار دهیم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران برای بررسی مشکلات صید و صیادی شهرستان آبادان روز شنبه این شهرستان سفر کرد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11857کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11857/طرح-تبدیل-شناورهای-بنزینی-به-گازوئیلی/کپی شد!