آقاجری خواستار تقسیم حوزه انتخابیه به ۲ حوزه شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و بندر امام خمینی(ره) در مجلس امروز در صحن مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار داشت: آمریکای جنایتکار و متحدانش برای بقای نامشروع رژیم کودک‌کش صهیونیستی و غارت ذخایر کشورهای منطقه در حال پیاده کردن نقشه شوم و پروژه بی دولت سازی در منطقه است.

وی افزود: دیروز در عراق و امروز در لبنان به دنبال انجام این کار است، اما ملت‌های آگاه و هوشیار اجازه نخواهند داد که ترفندهای شیطانی آنها به نتیجه برسد.

این نماینده مردم در مجلس به خودفروختگی سران برخی از کشورهای عربی اشاره و  تاکید کرد: اگرچه برخی از سران خودفروخته کشورهای اسلامی و عربی با رژیم جعلی صهیونیستی توافقنامه امضا می‌کنند، اما بدانند اراده ملت‌های مظلوم و ستمدیده منطقه با فرهنگ ایثار و شهادت بر همه قدرت های پوشالی غلبه خواهند کرد، به اذن خداوند.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و بندر امام خمینی(ره) در مجلس در ادامه افزود: خواهران و برادران ارجمند! جای تردیدی نیست که پس از انقلاب اسلامی توسعه امکانات و زیرساخت‌ها در کشور با سرعت دنبال و در تمام ایران وضعیتی بهتر نسبت به قبل ایجاد شد و این تحولات مثبت به دلیل روحیه انقلابی و مکتبی به دست آمد. روحیه‌ا‌ی که هرگاه نزد جامعه و به خصوص مسئولان پر رنگ بود نتایج بهتری مشاهده و هرگاه از آن فاصله گرفته شد شاهد کاستی‌های بیشتری شدیم.

وی اظهار کرد: امروز مهم‌ترین معظل کشور مشکلات معیشتی و گرانی سرسام آور بوده درست است که شرایط کرونایی و برخی از فشارهای خارجی در این امر نقش دارند، اما بخش زیادی از این اتفاقات ناشی از ضعف مدیریت و نظارت در دستگاه‌ها می‌باشد. برخی از دستگاه‌ها هیچ اثری از کارکرد مثبت آنها در جامعه دیده نمی‌شود باید پرسید چه زمانی این دستگاه‌ها می‌خواهند از خواب غفلت بیدار شوند؟ الله اعلم.

آقاجری تصریح کرد: به جرات می توان گفت راه غلبه بر این مشکلات اقتصادی نه گفتار درمانیست و نه وعده این هفته و آن هفته دادن است، بلکه اجرای جدی و صحیح اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به بخش تولید است یکی از مصیبت‌های ما خام فروشی است که باید آن را از اقتصاد کشور ریشه کن کرد و با روی آوردن به صنایع تکمیلی و پایین دستی با تولید محصولات با ارزش افروده ایجاد اشتغال برای قشر جوان نمود.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس گفت: آقایان وزرای نفت، صنعت، کار، جهادکشاورزی چرا در حوزه انتخابیه ام با این همه نعمت خدادادی و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و وجود بندر و گمرک و شیلات و زیر ساخت‌های اساسی آمار بیکاری جوانان بومی و منطقه بیش از ۲۵ درصد می‌باشد؟ از دولت می خواهم در یک‌سال باقی مانده با اتخاذ تصمیمی اساسی در رفع مشکل بیکاری اقدام جدی و موثر به عمل آورد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: بنده یکی از ۱۸ نماینده استان خوزستان هستم استانی غنی و ثروتمند، اما فقیر و کم برخوردار! استانی که بسیاری از نیازهای اولیه آن اجرایی نشده و چه مثالی واضح تر از آب آشامیدنی برای اثبات این مدعا بوده است. خوزستان با ۵ رودخانه و کارون بزرگترین رودخانه ایران اما تشنه و سینه سوخته که دغدغه روزانه مردمش آب شرب سالم است! ولی متاسفانه آبی بی کیفیت و آن هم در ساعت ها طول روز قطع می‌باشد نصیب آنها شده است.آب کشاورزی نیز حال و روز بدتری از آب شرب دارد به طوری که همین الان برای کشت تابستانه آبی در رودخانه وجود ندارد. آقای وزیر نیرو با این همه رودخانه در استان چرا باید کشاورزان زحمت کش ما برای کشاورزی خود آبی نداشته باشند؟ تا چه زمانی اینگونه خواهد بود؟

نماینده مردم ماهشهر، آغاجری، امیدیه و بندر امام خمینی(ره) تاکید کرد: مقوله فاضلاب داستان غم انگیز دیگری دارد به طوری که اجرای طرح فاضلاب در شهرهای ماهشهر و بندر امام خمینی(ره)‌ بعد از چندین سال هنوز تکمیل نشده و شهرهای امیدیه، هندیجان چمران و شهرک طالقانی فاقد فاضلاب هستند و همچنین وضعیت بهداشت و درمان حوزه انتخابیه ام به هیچ وجه پاسخگو مردم شریف منطقه نمی باشد تنها بیمارستان دولتی ماهشهر که امور درمانی جمعیتی بیش از نیم میلیون نفر ساکن در شهرستان و شهرهای همجوار را برعهده دارد ساختمان زایشگاهی است که توسط یک خیر ساخته شده است.

وی تصریح کرد: بیمارستان شهرهای امیدیه و هندیجان به علت کمبود شدید کادر متخصص درمانی و همچنین تجهیزات پزشکی در حد یک درمانگاه است و بندر امام خمینی(ره) که دومین بندر بزرگ کشور است تا همین الان فاقد بیمارستان می باشد جاده های بین شهری و روستایی امیدیه به جایزان به طول کمتر از ۲۰ کیلومتر پس از ۱۰ سال هنوز تکمیل نشده و جاده های امیدیه به سرانجام و دیلم به جاده های مرگ معروف شدند ضمن اینکه جاده‌های روستای بندر ماهشهر و امیدیه و هندیجان نامناسب و حادثه خیز می باشد از دولت خواستاریم جهت رفع معظل‌های استان و حوزه انتخابیه ام توجه ویژه ای در یک سال باقی مانده داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: حوزه انتخابیه‌ام با ۳ شهرستان و ۷ شهر که جمعیتی برخی از شهرهای آن از جمعیت برخی از شهرستان‌ها بیشتر است و با وجود بیش از ۲۰۰ روستا و شهرک بزرگ و جمعیتی بیش از ۴۵۰ هزار نفر با یک نماینده معظل تحمیل شده به مردم شریف و بزرگوار می باشد؛ لذا از ریاست مجلس و وزیر کشور درخواست دارم که با تقسیم حوزه انتخابیه‌ام به ۲ حوزه این مشکل اساسی را برطرف کند و در پایان نیز از جهادگران عرصه سلامت نهایت تشکر و قدر دانی را دارم.| فارس

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11924کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11924/آقاجری-خواستار-تقسیم-حوزه-انتخابیه-به/کپی شد!