حریق پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) بدون خسارت جانی اطفا شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، امین معاوی رئیس روابط عمومی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) درباره جزییات حریق پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: حریق در واحد ۱۰۰ آروماتیک پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) ظرف مدت کمتر از ۱۵ دقیقه کنترل شده و از سرایت حریق به سایر واحدهای کارخانه جلوگیری شد.

وی افزود: پس از کنترل حریق با کار تخصصی آتش‌نشانان با حفظ شعله، عملیات ولوینگ انجام شد و در نهایت اطفا قطعی در کمتر از دو ساعت انجام شد.

رئیس روابط عمومی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) در ادامه تاکید کرد: این حادثه هیچ تلفات جانی نداشته و تنها یک نفر اپراتور سایت بهره‌برداری به صورت سطحی از ناحیه انگشتان دست دچار سوختگی شد که بعد از درمان، وی به محل کار خود بازگشت.

معاوی افزود: تمام واحد‌های پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) در حال تولید هستند و این حادثه تاثیری بر روی فعالیت این واحدها نداشته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیروهای آتش‌نشانی حاضر در محل مشغول پاکسازی و ایمن‌سازی محل وقوع حادثه هستند.

مدیر روابط عمومی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) درباره علت حادثه افزود: دلایل وقوع این حادثه در دست بررسی است.

مهرزاد غیبی رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی درباره جزئیات حریق در پتروشیمی اظهار داشت: امروز جمعه ۲ آبان ماه راس ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه، توسط کنترل آتش نشانی پتروشیمی بندرامام خمینی، اعلام حریق شد.

وی افزود: این حادثه از طرف کمیته شرایط اضطراری، حادثه سطح یک اعلام شد لذا تحت کنترل پتر‌شیمی بندرامام خمینی قرار گرفت و تیم‌های عملیاتی این شرکت در حادثه درگیر شدند.

غیبی در ادامه بیان کرد: با افزایش زمان اطفا حریق، آتش‌نشانی منطقه ویژه سه دستگاه خودروی آتش نشانی آتش نشانی سازمان و یک دستگاه خودروی آتش نشانی از پتروشیمی رازی را در‌محل حاضر کرده و یک دستگاه خودروی دیگر از پتروشیمی فجر را برای پشتیبانی در‌ ایستگاه سایت پنج استقرار داده شد.‌

رئیس ایمنی،بهداشت و محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود: این حادثه خوشبختانه مصدومی نداشت و حریق پس از بسته شدن ولو و قطع سوخت و فرو نشاندن آتش در ساعت ۱۸:۳۰ بطور کامل اطفا شد.

وی تاکید کرد: علت حادثه توسط کارشناسان در‌ دست بررسی است.

به گزارش تسنیم، اجازه ندادن به ورود خبرنگاران به محل حادثه پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) و اعتراض برخی خبرنگاران منطقه از حاشیه های این حادثه بود.

طبق دستورالعمل‌های صنایع پتروشیمی در مواقع حادثه، ستاد بحران تشکیل می‌شود و بعد از تصمیم‌گیری ستاد بحران، سطح حادثه مشخص و دستورالعمل‌های لازم برای اجرا، ابلاغ می شود و ورود هر گونه افراد غیرمسئول به محل حادثه، ممنوع است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/12035کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12035/حریق-پتروشیمی-بندر-امام-خمینیره-بدون-خ/کپی شد!