دستور ویژه رئیس بازرسی کل کشور برای پیگیری شهرستان شدن بندر امام خمینی از وزارت کشور

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام حسن درویشیان روز سه شنبه در جریان بازدید از مناطق مختلف بندر امام خمینی(ره) از جمله روستای شهرک ولی‌عصر(گاما) و کوی شهید صباغان(کمپ بی) که در جریان آب‌گرفتگی هفته گذشته ناشی از باران شدید دچار مشکل شده بودند به خبرنگاران اظهار داشت: در حال بررسی و تهیه مستندات دلایل حادثه آب گرفتگی اخیر و شناسایی افرادی که در انجام وظیفه خود قصور داشتند هستیم.

وی با بیان اینکه مردم این منطقه متحمل خسارت زیادی شده‌اند خواستار پرداخت سریع تسهیلات بدون عوض به مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد.

حجت‌الاسلام درویشیان با بیان اینکه قوه قضاییه مسوول اجرایی کشور نیست ادامه داد: دستگاه قضایی مسوولیت برخورد با جرم و تخلف را دارد و در صورت مشاهده ضعف‌ها و قصور احتمالی با مقصران برخورد قانونی و قضایی خواهد کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: در ارتباط با آبگرفتگی اخیر در برخی مناطق خوزستان، مدیر آبفای بندرامام خمینی(ره)و شهردار این شهر برکنار، و یکی از مدیران مناطق شهرداری اهواز به دلیل کوتاهی در انجام وظایف از کار خود عزل شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات این منطقه به شکل زیرساختی مربوط به مسوولان استانی و برخی نیز مشکلات ملی است افزود: مدارک جامع و مستندات کامل این بازدید پس از جمع‌بندی به رییس دفتر قوه قضایی ارایه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

روایت تکان‌دهنده روحانی جوان خطاب به رئیس سازمان بازرسی/ پتروشیمی‌های ثروتمند آئینه دق مردم بندر امام خمینی شده‌‌اند‌ + فیلم

اینجا “ونیز” نیست/آبگرفتگی عجیب منازل و معابر در بندر امام خمینی + فیلم

شهردار بندر امام خمینی(ره) تعلیق شد

رئیس اداره آبفا بندر امام خمینی(ره) بازداشت شد

شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) پیگیری می‌شود

حجت الاسلام درویشیان گفت: موضوع تبدیل بخش بندر امام خمینی (ره) به شهرستان از طریق وزارت کشور پیگیری خواهد شد تا مشکلات این منطقه به حداقل برسد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: با مسوول تقسیمات کشوری وزارت کشور نیز مکاتبه و درخواست شده که این موضوع پیگیری شود.

وی ادامه داد: این منطقه با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر استحقاق تبدیل شدن به شهرستان شدن را دارد.

تاکنون درخواست زیادی برای تبدیل شدن بخش بندر امام خمینی(ره) به شهرستان از سوی ساکنان ارایه شده، اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

یادآور می‌شود حجت الاسلام درویشیان در بازدید از بخش‌های آسیب دیده از آبگرفتگی ۹ آذر با اهالی این منطقه دیدار و گفت و گو کرد.

در این گفت و گوی صمیمانه مردم خواستار رسیدگی به مشکلات و پرداخت خسارات وارده ناشی از آبگرفتگی اخیر شدند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور قول دارد موضوع پرداخت خسارت به مردم از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را پیگیری و به نتیجه برساند.

حجت‌الاسلام درویشیان که از سوی رییس قوه قضایی ماموریت یافت تا موضوع آبگرفتگی برخی مناطق خوزستان را بررسی و گزارش ارایه کند، روز دوشنبه نیز از برخی مناطق اهواز که در جریان باران شدید اوایل هفته گذشته دچار آبگرفتگی شده بودند دیدن کرد.

امروز در نشستی در فرمانداری ماهشهر با حضور معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خوزستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استان و شهرستان، مشکلات و عوامل ناشی ازآب‌گرفتگی ماهشهر و شهر بندرامام‌‌خمینی(ره) مورد بررسی قرار گرفت.

شهرهای بندر امام خمینی(ره) ، ماهشهر و اهواز بیشترین خسارت آبگرفتگی ناشی از بارش شدید باران در اوایل هفته گذشته را متحمل شدند.
میزان بارندگی شدید اوایل هفته گذشته در ۲ شهر ماهشهر و بندرامام خمینی(ره) که حدود ۱۵ کیلومتر از هم فاصله دارند ۱۶۷ میلیمتر گزارش شد.
۲۵ آذر ۱۳۹۸ نیز بر اثر بارندگی شدید بخش‌های وسیعی از کلانشهر اهواز ، کارون و آبادان دچار آبگرفتگی شد و خسارت زیادی به مردم و وسایل خانگی آنان وارد شد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/12175کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12175/دستور-ویژه-رئیس-بازرسی-کل-کشور-برای-پیگ/کپی شد!