دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌ با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار مسئولان نظام، میهمانان سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم تأکید کردند: امروز دو اراده در منطقه در تعارض با یکدیگر قرار گرفته است: «اراده‌ی وحدت» و «اراده‌ی تفرقه»؛ و در این اوضاع حساس، «تکیه بر قرآن و تعالیم الهی پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)» به‌عنوان داروی وحدت‌بخش، راه‌حل محنت‌های دنیای اسلام است.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و ولادت باسعادت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) افزودند: اهمیت وجود مقدس پیامبر اسلام به حدی است که پروردگار کریم در قرآن مجید به‌خاطر دادن این نعمت بی‌بدیل، بر بشریت منّت می‌گذارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به تعبیر قرآنی «رحمهً ‌لِلعالمین»، تعالیم پیامبر اعظم را راهی برای نجات همه‌ی بشریت خواندند و افزودند: دشمنان بشریت و صاحبان زر و زور با این تعالیم سعادت‌بخش مخالفند و به همین علت، خداوند به پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) دستور می‌دهد ضمن خودداری از پیروی و سازش با کفار و منافقین، با آنان جهاد کن و بر آنان سخت بگیر.

ایشان افزودند: جهاد با دشمنان اسلام و بشریت، البته به تناسب شرایط مختلف، گاه نظامی، گاه سیاسی و در شرایطی فرهنگی یا حتی علمی است و ملت‌های مسلمان به‌خصوص مبلغان دینی و جوانان باید با مطالعه و شناخت تعالیم الهی به پیامبر خاتم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، این مجموعه‌ی حیات‌بخش را مورد استفاده قرار دهند.

رهبر انقلاب با یادآوری تلاش روزافزون استکبار و استعمار برای تفرقه و تضعیف مسلمانان افزودند: دنیای اسلام، امروز دچار گرفتاری‌ها و رنج‌های فراوانی است که «اتحاد، هم‌افزایی، تعاون و عبور از اختلافات مذهبی و فکری در زیر سایه‌ی مشترکات فراوان اسلامی»، راه‌حل این مشکلات و مصائب است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: در صورت وحدت ملت‌ها و دولت‌های اسلامی، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها، توان تحمیل خواسته‌های خود بر مسلمانان را از دست می‌دهند و توطئه‌ی به فراموشی سپرده شدن فلسطین ناکام خواهد ماند.

ایشان، حمله و کشتار مسلمانان از میانمار در شرق آسیا تا نیجریه در غرب آفریقا و رویارویی مسلمانان در منطقه‌ی بسیار مهم غرب آسیا را از نتایج توطئه‌های تفرقه‌انگیز مستکبران خواندند و افزودند: در این اوضاع و احوال، شیعه‌ی انگلیسی و سنّی آمریکایی مثل دو لبه‌ی یک قیچی به آتش‌افروزی و اختلاف‌افکنی مشغولند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به رویارویی اراده‌ی شیطانی «تفرقه» با اراده‌ی عزت‌بخش «وحدت» گفتند: سیاست قدیمی انگلیسی‌ها مبنی بر تفرقه بینداز و آقایی کن، در دستور کار جدی دشمنان اسلام قرار دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سیاست‌ها و اقدامات انگلیسی‌ها در دو قرن اخیر را به‌عنوان منبع شر و نکبت برای ملت‌های منطقه، مورد اشاره قرار دادند و یادآوری کردند: در روزهای اخیر، انگلیسی‌ها در نهایت بی‌شرمی، ایرانِ مظلوم و عزیز را تهدید منطقه نامیده‌اند اما همه می‌دانند که برخلاف این اتهامات، این انگلیسی‌ها هستند که همیشه منشأ و منبع تهدید و فساد و خطر و نکبت بوده‌اند.

https://biknews.ir/1882کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/1882/دیدار-مسئولان-نظام-و-میهمانان-کنفرانس/کپی شد!