قطب کاتالیست پتروشیمی در یک دانشگاه ایجاد می‌شود/تولید چند ماده اولیه وارداتی و تحریمی در پتروشیمی کارون

قطب کاتالیست پتروشیمی در یک دانشگاه ایجاد می‌شود

مدیر تحقیق و توسعه شرکت پتروشیمی کارون با اشاره به اتمام ۱۳ پروژه تحقیقاتی در این شرکت طی یک‌سال گذشته و تولید چند ماده اولیه وارداتی و تحریمی، از برنامه این شرکت برای ایجاد قطب کاتالیست در یک دانشگاه به‌صورت متمرکز خبر داد.

مهدی خواجه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار خوزستان که در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز در حال برگزاری است، اظهار داشت : طی یک‌سال گذشته فعالیت‌های مهمی در واحد R&D شرکت انجام و پروژه‌های مهم بر اساس صورت‌های مالی و نیاز شرکت با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری استخراج شده است که محصولات شرکت با قیمت تمام‌شده پایین‌تری عرضه شوند.

با اقدامات انجام‌شده موفق شدیم صرفه‌جویی مهمی در این بخش داشته باشیم و با استحصال کاتالیست پالادیوم پلاتین، اکنون این ماده مهم با تولیدات داخلی، بومی‌سازی شده و قابل استفاده است.

در این فرایند نیکل جایگزین فلزات گرانبهای پالادیوم، پلاتین شده که قیمت تمام‌شده در این بخش را به یک‌شانزدهم کاهش می‌دهد.

در حال حاضر در پتروشیمی کارون ۲ محصول تولوئن دی‌ایزوسیانات (TDI) و متیلن دی‌فنیل دی ایزوسیانات (MBI) به‌عنوان فراورده نهایی تولید می‌شوند که در صنایع مختلف و مصارف پزشکی و غیرپزشکی می‌توانند کاربرد داشته باشند؛ با کاهش هزینه کاتالیست‌ها قیمت نهایی و تمام‌شده این محصولات نیز پایین می‌آید و می‌توانیم به‌راحتی با محصولات خارجی رقابت کنیم.

https://biknews.ir/2088کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/2088/قطب-کاتالیست-پتروشیمی-در-یک-دانشگاه-ای/کپی شد!