تاکید استاندار خوزستان بر حل مشکل کم آبی در حوضه های آبی مارون و زهره

استاندار خوزستان باشاره به بحران کم آبی در حوضه های مارون- جراحی و زهره گفت: مدیران و فرماندارانی که در توزیع عادلانه آب در این حوضه ها به وظایف خود عمل نکنند از قانون تخطی کرده و باید مسئولیت عملکرد خود را بپذیرند.
به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان:
استاندار خوزستان در سومین نشست شورای حفاظت از منابع آب با محوریت حوضه های مارون و زهره، اظهار کرد: هم اکنون در تمام شهرستان ها با مشکل تامین آب کشاورزی مواجه هستیم اما وضعیت در حوضه های مارون- جراحی و زهره، به ویژه در انتهای هر دو حوضه در شهرستان های شادگان و هندیجان بحرانی تر است و باید سعی کنیم در شرایط و محدودیت های موجود، همه به یک نسبت از آب استفاده کنند.
دکتر غلامرضا شریعتی با تاکید بر رعایت عدالت در توزیع آب در حوضه های مارون- جراحی و زهره افزود: تامین آب کشت های دائم در اولویت است بنابراین برنامه ریزی به صورتی باشد که آب نخیلات شادگان تامین شود.
شریعتی با تاکید بر همکاری فرمانداران، انجمن های صنفی و مدیران جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق در شهرستان های حوضه مارون و زهره در اجرای مصوبات، اظهار کرد: معاونت عمرانی استانداری هر ۱۰ روز یک بار جلسه ای برای نظارت و پیگیری مصوبات برگزار می کند و من نیز نظارت جدی و بازدیدهای سرزده برای اطمینان از اجرای مصوبات خواهم داشت.
وی اظهار کرد: جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق جلسه ای به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استانداری نیز به منظور برنامه ریزی برای توزیع عادلانه و نوبت بندی آب در حوضه های مارون و زهر و اجرا و نظارت بر آن برگزار می کنند.
شریعتی با بیان اینکه نیروی انتظامی نیز در اجرای برنامه توزیع آب همکاری می کند اظهار کرد: با دادگستری خوزستان نیز مذاکره برای اختصاص شعب ویژه در شهرستان ها برای رسیدگی به پرونده ها و همکاری در این زمینه انجام می شود.
وی تاکید کرد: در حوضه رامهرمز نیز سازمان آب و برق مکلف است از طریق سد جره آب برنامه ای برای تامین آب مورد نیاز ارائه و اجرا کند.
https://biknews.ir/2176کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/2176/تاکید-استاندار-خوزستان-بر-حل-مشکل-کم-آب/کپی شد!