حفظ حرمت قوه قضائیه واجب است هیچ مسئولی حق ندارد تضعیف کند حتی اگر رئیس جمهور باشد

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره) حجت الاسلام تابش امام جمعه بندرامام خمینی(ره) در خطبه های نماز جمعه سخنان مهمی را ایراد فرمودند ایشان با اشاره به هجمه های گسترده علیه قوه قضائیه در هفته های اخیر و توئیت رئیس جمهور اظهار داشتند: حفظ حرمت قوه قضائیه بر همه واجب است هیچ مسئول دولتی حق ندارد در جهت تضعیف قوه قضائیه که حافظ امنیت ، ضامن اجرای قانون، ، پیشگیری از جرم و حافظ مصونیت انقلاب و شخصیت های مسئول از انحراف از قانون است تضعیف بکند ، هر کس میخواهد باشد حتی اگر رئیس جمهور باشد.
امام جمعه بندرامام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه قانونی قوه قضائیه برای برخورد با مفاسد بیان داشتند:  آیا قوه قضائیه در قبال رئیس جمهور مسئول است ؟ باید گفت قوه قضائیه در مقابل رهبری مسئول است چون می تواند عزل و نصب کند ، در مقابل مردم مسئول است زیرا باید پاسخگو باشد در مقابل مجلس مسئول است چون مجلس حق نظارت دارد اما در مقابل رئیس جمهور به عنوان شخصیت حقوقی هیچ مسئولیتی ندارد.
حجت الاسلام تابش ادامه داد: رئیس جمهور به عنوان شهروند می تواند از رئیس قوه قضائیه سوال کند اما به عنوان شخصیت حقوقی هیچ حقی ندارد و رئیس قوه قضائیه هیچ وظیفه ای برای پاسخگویی به رئیس جمهور ندارد ، اما بر عکس رئیس جمهور هم در مقابل مجلس مسئول است که می تواند استیضاحش کند هم در مقابل رهبری مسئول است که می تواند عزلش کند هم در مقابل قوه قضائیه مسئول است چون می تواند به تخلفاتش رسیدگی کند و اگر تخلفاتش محرز بشود به عنوان فرد بدون صلاحیت قانونی عزل میشود.
ایشان در ادامه افزود: رئیس جمهور از نظر قانون اساسی در مقابل رئیس قوه قضائیه مسئول است ، نه قوه قضائیه در مقابل رئیس جمهور ، مراقب باشیم خط را اشتباه نگیریم.
امام جمعه بندرامام خمینی(ره) ادامه دادند: اگر رئیس جمهور یا یک وزیر خواهان شفافیت در مسائل مالی قوه قضائیه باشند این تقاضا جایگاه قانونی ندارد این تخریب قوه قضائیه است ، آدم یاد زمانی می افتد که یک رئیس جمهور داشتیم که سر از خارج درآورد و تروریست از آب درآمد آن رئیس جمهور یکی از کارهایش موضع گیری های منفی مکرر در مقابل مرحوم شهید بهشتی رئیس قوه قضائیه وقت بود ، ان شاء الله این شکل نباشد و این طور نیست اما این اشتباهات مکرر برای تضعیف قوه قضائیه خوشایند نیست این آب به آسیاب دشمن ریختن است این یعنی برداشتن موانع قانونی از سر کنترل و بازرسی قانونی بر انحرافاتی که وجود خواهد داشت.

ایشان با اشاره به اظهارات آیت الله صادق  آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در مورد فساد و کمک بابک زنجانی به ستاد یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در سال ۹۲ افزودند : رئیس قوه قضائیه حق دارد پرونده های مالی را افشا کند حق دارد پشت پرده حقوق های نجومی را بیان بکند کرامت کرده است و به فرمایش خودشان آبروی افراد را حفظ کرده اند اما حالا اگر بعضی از موارد را افشا کرد و رد پای بعضی از متعلقین به مسئولین نظام را پیگیری کرد آنها هیچ حق قانونی ندارند علیه قوه قضائیه اقدام کنند.
حجت الاسلام تابش در پایان اظهار داشتند : مردم باید بدانند قوه قضائیه پشتوانه محکم قانون اساسی است اگر ضربه خورد همه ی ما ضربه میخوریم دیگر نمی توان جلوی هیچ انحرافی را گرفت.

https://biknews.ir/2226کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/2226/حفظ-حرمت-قوه-قضائیه-واجب-است-هیچ-مسئولی/کپی شد!