گفتگوی خبر بندر امام خمینی(ره) با دکتر سید حمزه حسینی رئیس بیمارستان راه زینب(س) بندر امام خمینی(ره)

گفتگوی اختصاصی “خبر بندر امام خمینی(ره)” با دکتر سید حمزه حسینی رئیس بیمارستان راه زینب(س) بندر امام خمینی(ره)

سوال۱) اگر امکان دارد راجع به اورژانس در حال ساخت بیمارستان راه زینب(س) بندر امام خمینی(ره) توضیح اجمالی بفرمایید؟

اورژانس که در حال احداث می باشد اورژانس کاملی با مساحت تقریبی ۱۲۰۰ مترمربع با امکاناتی نظیر متخصص طب اورژانس( متخصصی است که مسائل اورژانسی کلیه رشته های پزشکی را انجام می دهد)، رفع شکستگی ها، جراحی های سبک، بررسی نیاز یا عدم نیاز بیمار به اعزام، حفظ حیات بیمار خصوصا در زمان طلایی(GOLDEN TIME)و… را دارا می باشد. این پروژه در مهر ماه سال جاری با حضور مسئولین شهری و سرپرست محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان جناب آقای دکتر میرزایی، کلنگ زنی گردید و  متولی ساخت آن شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی می باشد که ان شاء الله با مساعدت و همکاری که از  دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص تجهیز کادر درمانی و تجهیزات مورد نیاز، گرفته شده است تا مهر ماه سال ۹۶ بهره برداری برسد. ان شاء الله با بهره برداری از این مرکز، فضای درمانی بسیار مناسبی برای مردم شریف بندر امام خمینی(ره) ایجاد می شود.

سوال۲) وضعیت احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی بندر امام خمینی(ره) به کجا رسید؟

نقشه جامع ساخت بیمارستان آماده است و مجوز آن همان مجوز ۶۴ تختخوابی بیمارستان راه زینب(س) می باشدکه قرار است عملیات اجرایی آن توسط خیرین در انتهای کوی اباذر بزودی صورت بگیرد و جناب آقای دکتر میرزایی سرپرست محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان، به طور مستمر پیگیر ساخت آن می باشند.

سوال۳) بیمارستان راه زینب(س) چه خدمات بهداشتی – درمانی به مردم شریف بندر امام خمینی(ره) ارائه میدهد؟

کلینیک های تخصصی اطفال، داخلی، پوست ، مو و زنان در راستای “طرح تحول سلامت” به شرح ذیل هر هفته برقرار می باشد:

کلینیک پوست و مو شنبه ۹ الی ۱۱
کلینیک اطفال یکشنبه و چهار شنبه ۸ الی ۱۰
کلینیک داخلی دوشنبه و سه شنبه ۱۰.۳۰ الی ۱۲.۳۰
کلینیک زنان همه روزه به جز روزهای تعطیل ۱۷ الی ۱۹

 

نکته قابل توجه اینکه ما متخصص زنان و متخصص بیهوشی مقیم در شهر بندرامام خمینی(ره) داریم و متخصص اطفال ۲۴ ساعته در خدمت رسانی به بیماران، با بیمارستان همکاری می نمایند. یک ساختمان کلینیک تخصصی اطفال در پشت زایشگاه بیمارستان توسط خیرین در حال ساخت و تکمیل شدن می باشد و بزودی به بهره برداری می رسد.

بخش دیالیز با کمک خیرین در سال ۱۳۹۳ با هفت تخت و دستگاه، در یک شیفت کاری شروع به کار نمودند. و در حال حاضر با اضافه شدن دو تخت و دستگاه، به ۹ تخت و دستگاه رسیده که در سه شیفت کاری با ۴۴ بیمار(که هر کدام از بیماران نیاز به سه بار دیالیز در هفته دارند) با کادر درمانی ثابت سال ۹۳ ؛ با زحمات شبانه روزی در حال خدمت می باشند.لازم به ذکر است در خصوص  دیالیز از شهرهای اطراف نظیر هندیجان، رامشیر و ماهشهر به این بخش جهت دریافت خدمات درمانی مراجعه می کنند.

دستگاه فوق العاده قدیمی رادیولوژی که از نظر فنی مشکل داشت از رده خارج گردید و با حمایت جناب آقای دکتر میرزایی سرپرست محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان، دستگاه رادیولوژی جدید با کیفیت عالی، نصب شده و به بهره برداری رسید. بخش سونوگرافی نیز در بیمارستان راه اندازی گردیده و آماده ارائه خدمات به بیماران عزیز می باشد.

یک دستگاه “ژنراتور برق” اهدایی یکی از شرکت های پتروشیمی جایگزین ژنراتور فرسوده و از رده خارج شده قبلی گردید و سیستم برق کشی آن نیز با همکاری  و مساعدت، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان جناب آقای مهندس عبداللهی صورت پذیرفت.

پذیرش بیمار در بخش اورژانس، در ماه جاری تقریبا ۵۰۰۰ نفر بوده است.

بیمارستان راه زینب(س) بیش ترین بار مالی و درمانی شهر را نظیر مادران باردار، تصادفی ها، بیماران بد حال قلبی و عروقی و… را تقبل می کند.

سوال۴) کمبود ها و نیاز های درمانی شما در بیمارستان را زینب(س) چه می باشد؟

مشکل ما مثل تمام بیمارستان های دولتی کشور کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و تاسیسات پزشکی می باشد.در حال حاضر مشکل عمده ما در بیمارستان، فضای درمان جهت کلینک های تخصصی، می باشد که ان شاء الله با ساخت ساختمان اورژانس رفع می شود. اما پیشنهاد ما این است تا بهره برداری از اورژانس جدید، مسئولین شهری، نهاد ها و شهرداری همت و کمکی بفرمایند تا مکانی را خارج از بیمارستان به “بخش بهداشت” اختصاص بدهند تا مشکل فضای ما جهت کلینیک های تخصصی مرتفع گردد.

اینجانب صمیمانه از شهرداری بندر امام خمینی(ره)، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان- بندر امام خمینی(ره)، خیرین محترم جهت رفع کمبودهای بیمارستان کمال تشکر را دارم. اما همانگونه که مستحضرید بیمارستان های دولتی در سراسر کشور با مراجعات زیاد بیمار  رو به رو هستند و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم و از کلیه خیرین جهت انجام رفع کمبودها دعوت به عمل می آوریم.

سیاست ما در مدیریت بیمارستان، جذب اعتبار ریالی از شرکت ها و خیرین، نمی باشد بلکه به دنبال رفع کمبودهای موجود در بیمارستان توسط شرکت ها و خیرین می باشیم و در همین راستا آماده همکاری و مشاوره به خیرین محترم، در جهت تسهیل کار می باشیم.

سوال۵) راه ارتباطی با رئیس بیمارستان راه زینب(س) و اعلام شکایات و درخواست های مردم در حوزه پزشکی چه می باشد؟

درب دفتر اینجانب بر روی همه ی مردم شریف بندر امام خمینی(ره) باز می باشد. علاوه بر آن صندوق انتفادات و پیشنهادات در ساختمان اداری، نصب گردیده است. اگر موردی قابل حل باشد در اینجا مرتفع می کنیم در غیر این صورت به واحد شکایات شهرستان ارجاع داده می شود.

https://biknews.ir/2252کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/2252/گفتگوی-خبر-بندر-امام-خمينیره-با-دكتر-س/کپی شد!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • میلاد سلام رفتیم پیش آقای رسایی درمانگاه راه زینب علیه بهداشت دستغيب اعتراض کنیم که هیچ کاری انجام نميدن و هربار که میریم بهداشت ميگن یابرید متخصص یا از بیرون دارو بگیرید
    • میلاد آقای رسایی اصلا برخورد خوبی نداشتن ميگن همین که هس ميگم ماچند بارفتیم آبادان بهتر رسیدگی کردن ميگن بروشورها و برخوردشون اصلا خوب نبود و علیه بهداشت و آقای رسایی ماهشهر و اهواز هم ميرم بخاطر رفتارشون