حقوق عقب افتاده کارگران را کامل بدهید اگر پرداخت نکردید علیه شما اعلام بسیج عمومی میکنم

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) حجت الاسلام تابش امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در خطبه های نماز جمعه با اشاره به تجمع به حق کارگران خدمات شهری برای دریافت حقوق عقب افتاده چندین ماهه شان روبروی شهرداری اظهار داشتند:

 

کارگران خدمات شهری حقوق باقی مانده از فروردین و اردیبهشت ۹۵ را دریافت نگرفته بودند و برای آن دو ماه پول علی الحساب به آنها داده بودند تقریبا ۵۰۰ هزار تومان برای هر کدام از آنها که نزدیک به ۱۷۰ نفر هستند ، مگر اینها چقدر حقوق می گیرند؟

 

امام جمعه بندر امام تصریح نمود: حقوق این کارگان یک میلیون تومان یا حداکثر یک میلیون و دویست هزار تومان است، زمانی که شما ۵۰۰ هزار تومان آن را ندهید خوب کارگر چکار بکند؟ آیا خود پیمانکار حاضر است ۲ ماه حقوق نگیرد و زندگی بکند ؟ آیا شهردار حاضر است پول نداشته باشد حقوق هم نگیرد صدایش هم در نیاید و زندگی بکند، چرا انصاف ندارید؟

 

ایشان ادامه دادند: همان طور که دوست دارید مردم با شما رفتار بکنند با مردم رفتار کنید دوست دارید کسی شما را گرسنه نگه دارد؟ چرا مردم را گرسنه نگه می دارید؟ پیمانکار ادعا کرده بود که اینها ۳ ماه از من طلب دارند من یک ماه اش را پرداخت کرده ام ۲ ماه دیگر را باید شهرداری پول بدهد که من پول کارگران را بدهم، بله درست است آبان، آذر و دی اصلا نداده اند ، این ۳ ماه اخیر اما آن باقی مانده فروردین و اردیبهشت چطور؟ شما ۸ ماه این کارگران را سرگردان کرده اید ، باقی مانده پولشان را نداده اید.

 

وی در ادامه افزود: بارها شهرداری و پیمانکار پول گرفتند و پول کارگرها را نداده اند پیمانکار فعلی خدمات شهری نفر سوم مناقصه شد با امتیاز و حمایت همین شهرداری و شورا پیروز مناقصه گردید خوب این طور است که جسور می شود و پول کارگران را نمی دهد.

 

حجت الاسلام تابش خطاب به نمازگزاران بیان نمود: من در عجبم چرا مردم از کارگران پر تلاش حمایت و پشتیبانی نمی کنند مگر مسلمان نیستید مگر حس انسان دوستی ندارید؟ من دست اینها را می بوسم، اینها زباله های من و شما را جمع می کنند ، شبانه روز به ما خدمت می کنند شهر ما را تمیز می کنند چرا حمایت نکردید ؟ من به همه شما نمازگراران گله دارم چرا از این کارگران حمایت نکرده اید؟

 

ایشان در خطاب به مسئولین افزود: چرا دستگاه های نظارتی و امنیتی اقدام نکردند اگر هم اقدامی صورت گرفته بسیار ضغیف بوده، کارگران اگر بیشتر اعتراض میکردند می شدند ضد انقلاب، ضد انقلاب کسی است که پول کارگران زحمت کش را نمی دهد.

 

وی خطاب به پیمانکار اظهار داشت: فقط یک ماه حقوق کارگران را پرداخت کرده اند نه ۳ ماه ! پیمانکار باید توان مالی داشته باشد که بتواند پول کارگران را بدهد سپس طلب خود را از شهرداری بگیرد.

 

ایشان پیمانکار، شهردار و شورا را خطاب قرار دادند و بیان داشتند: من به پیمانکار، شهردار و شورای شهر هشدار می دهم تا این هفته باید پول کارگران را کامل بدهند اگر پرداخت نکردند علیه آنها اعلام بسیج عمومی میکنم.

 

حجت الاسلام تابش در پایان تصریح نمود: چون کارگران را بی دفاع حساب کرده اید پول آنها را نمی دهید ، کسی هم که برای بازرسی می آید یک طوری آن را قانع میکنید و برمی گردانید.

https://biknews.ir/2382کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/2382/حقوق-عقب-افتاده-کارگران-را-کامل-بدهید-ا/کپی شد!