یادداشتی پیرامون انتخاب شهردار بندر امام خمینی(ره)

شهرداری هر شهر به یقین، ارگانی است که بیشترین ارتباط با امور مردم و بیشترین مراجعات مردمی را دارا است. کارآمدی، خدمت و جلب رضایت مردم توسط این نهاد نقش بسزایی در نوع نگاه مردم به حکومت اسلامی را دارد؛ امام خامنه ای در دیدار بامردم قم در سال ۸۹ به این نکته توجه داده و فرمودند: «- مسئله‌ی شهرداریها، مسئله‌ی نیروی انتظامی، که مباشراً و مستقیماً با مردم روبه‌رو هستند و میتوانند بسیاری از مشکلات مردم را برطرف کنند یا خدای نکرده نارضائیهائی به وجود بیاید.»

شهرداری بندرامام خمینی(ره) نیز از این قاعده مستثنا نبوده و متاسفانه در ادوار مختلف از جلب رضایت مردم ناتوان بوده است.

مشکلات عدیده شهری از جمله: عدم توجه به مبلمان شهری، فساد اداری، عدم توزیع مناسب امکانات، کمبود فضاهای تفریحی و ورزشی، رشد حاشیه نشینی، بدنه بزرگ و کم کار اداری، بدهی های روزافزون و… گوشه ای از مشکلات آن است که علیرغم بودجه بالای آن (حدود ۸۵میلیارد تومان در سال) نارضایتی مردمی را در پی داشته است.

به طور قطع یک عامل اساسی در رفع مشکلات موجود و ایجاد تحول در شهرداری، مدیریت عالی این ارگان یعنی “شهردار” است. هیچ تحولی بدون وجود یک مدیر تحول آفرین ممکن نیست. لازمه یک مدیریت خوب علاوه بر تحصیلات و تجربه خوب مدیریتی با توجه به حجم مشکلات روحیه جهادی و انقلابی است.

در چند روز گذشته شورای شهر، شخصی را به عنوان شهردار معرفی نمودند، فارغ از شعارهای بومی گزینی اعضای شورای شهر باید گفت انتخاب شهردار نتیجه همان انتخاب اردیبهشت ماه است.

یادآور می شویم همواره در ادوار گذشته شهرداری با بدهی به شهردار جدید تحویل داده شد و بطور مثال: شهرداری در زمان تصدی فاضل مطوری با ۱۶ میلیارد تومان بدهی به علی گلمرادی سپرده شد و پس از آن با بدهی ۴۸ میلیارد تومانی به حبیب نصیری فر رسید و اکنون با بدهی نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان به محمد عبیاوی سپرده خواهد شد یعنی علی گلمرادی بدهی شهرداری را ۳ برابر افزایش داد و حبیب نصیری فر نیز بدهی شهرداری را با ۲.۵ برابر افزایش داده است!

شهردار جدید بندر امام خمینی(ره) مجموعه ای را تحویل خواهد گرفت که بودجه مصوب آن ۸۵ میلیارد تومان برای سال نود و شش و بدهی آن ۱۲۰ میلیارد تومان است و عملا یک شهرداری ورشکسته را تحویل خواهد گرفت.

البته باز تاکید می کنیم که عملکرد شهرداران و انتخاب شهردارها نتیجه انتخاب شهروندان در انتخابات گذشته و پیش رو است.

نویسنده: عمار

https://biknews.ir/3189کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/3189/یادداشتی-پیرامون-انتخاب-شهردار-بندر-ا/کپی شد!