اولین نشست خبری اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) با اصحاب رسانه

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) در اولین نشست خبری اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) با اصحاب رسانه مطرح شد:

سید سعید بزاز سخنگوی شورای پنجم در مورد چگونگی انتخاب شهردار اظهار داشت: ۳۰ داوطلب از نقاط مختلف کشور رزومه تحویل دادند از این بین ۱۲ نفر به مرحله بعد راه یافتند ۵ شاخص اصلی رویکردهای چشم انداز ها و نگاه بلند مدت مورد ارزیابی قرار گرفت که ۶ نفر به مرحله نهایی رسیدند و پس از کنکاش های متعدد در مورد شخصیت ها چشم انداز و سایر موارد، آقای عبیاوی با امتیاز بیشتری که نسبت به سایرین کسب کرد به عنوان شهردار انتخاب شد.

بزاز در خصوص علت انتخاب شهردار غیر بومی بیان کرد: در بندر امام خمینی(ره) سالهاست از دوقطبی ناسالم رنج می بریم، اعضای شورا اعتقاد داشتند باید هوای تازه ای در شهر دمیده شود تصمیم برآن شد فردی به عنوان شهردار انتخاب شود که مورد حمایت هیچ یک از طرفین دعوی نباشد، آقای عبیاوی از ابتدا جز۳ نفر اول گزینه ها بود و در نهایت با ۵ رای به عنوان شهردار انتخاب شد.

سخنگوی شورا افزود: در قانون بدهی به معنای تخلف نیست، غیر از انحراف از بودجه اما با توجه به بدهی بالای این دوره که نسبت به دوره قبل حدود ۷۰ میلیارد تومان افزایش داشته است، کمیته حسابرسی داخلی تشکلیل شد و مقرر گردید اسناد، مدارک و قراردادها با شجاعت و شفافیت بدون اغماض و پیشداوری بررسی و به مردم اعلام گردد.

بزاز در خصوص وضعیت فضای سبز و پارک ها گفت: به دلیل فاصله زمانی بین انتخابات شورا و انتصاب شهردار پروژه ها معطل مانده است، رسیدگی به فضای سبز و پارکها در دستور کار شهردار جدید قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امور حقوقی شهرداری را ملزم به اقامه دعوی نسبت به شرکت دنیزگستر آسیا در مورد وضعیت پارکهای خلیج فارس و ساحلی نموده ایم.

عضو شورای پنجم در واکنش به فایل صوتی مصاحبه علیه شورای پنجم تصریح کرد: فایل مصاحبه ای که در فضای مجازی علیه اعضای شورای شهر منتشر شده است مملو از مطالب دروغ، نادرست و غوغا سالاری است و آنقدر سخیف بود که وقت شورا را برای این مسئله نخواهیم گذاشت اما بدلیل اینکه حق مردم است شکایتی را تنظیم کرده ایم و پیگیری می کنیم، اگر مستنداتی دارند ارائه دهند باتوجه به اینکه تمامی افرادی که نامشان در آن مصاحبه آمده است مطالب را تکذیب کرده اند، ۱۰۰درصد مطالب مطرح شده در آن مصاحبه کذب است و شورا از حق خود نخواهد گذشت.

بزاز رویکرد شورای پنجم را در جهت تقویت ورزش عنوان کرد و افزود: ورزش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است موضوع ورزش در دستور کار جدی شوراست اما رویکرد ما در قبال ورزش تغییر خواهد داشت.

سخنگوی شورای پنجم با تشریح علت ادغام کمیسیون های تخصصی اظهار داشت: علت تلفیق کمیسیون های شورا جلوگیری از اتلاف وقت و تمرکز شورا بر طرح ها بود، ادغام کمیسیون ها هیچ تاثیر منفی بر روند کار نخواهد داشت.

عضو شورای پنجم در خصوص مناطق جرم خیز راه آهن بیان کرد: منطقه راه آهن استعداد جرم خیزی را دارد مسئولان راه آهن سال هاست این منطقه را خالی کرده و به مزایده گذاشته اند اما بدلیل شرایط نامناسب مزایده واگذاری به کندی صورت می گیرد. اگر اقدام جدی در مورد وضعیت راه آهن صورت نگیرد موضوع را در شورای تامین مطرح می کنیم.

بزاز تقویت اجرائیات شهرداری را طرحی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و تصریح کرد: با تقویت اجرائیات شهرداری و جدیت شهردار جلوی ساخت و سازهای غیر قانونی گرفته می شود و در مرحله بعد مشخص شدن مکانی برای اسکان این خانواده ها خواهد بود.

عبیداوی رئیس شورای اسلامی در تکمیل صحبت های سخنگوی شورا اضافه کرد: مصوبه ای برای ساماندهی مناطق چهارگانه طبق طرح تفصیلی وجود دارد که شامل مناطق نیزار۱، شهرک صباغان، جرف الملح، و انتهای شهرک مقداد می شود. امسال نیزار۱ و صباغان وارد فاز اجرایی خواهد شد. برای مناطق چهارگانه طرح تفصیلی آماده است که شامل مرکز بهداشت، مدرسه، فضای سبز، مسجد و بازارچه با ۷۵ باب نیز دیده شده است و قسمتی از کار هم انجام شده است. کوی آزادی(حقگو) شامل بی۲ تا بی۵ خواهد بود، بی۱ هم به ۱۲۸ واحدی واقع در بی۸ انتقال یافته است، مناطق بی۶ تا بی۱۲ اسکان درجا خواهند شد و با ایجاد معابر، ساخت خانه بر عهده ساکنین خواهد بود و کسانی که متضرر می شوند و در معابر قرار می گیرند وام بلاعوض از سوی اداره راه و شهرسازی و بخشداری دریافت خواهند کرد، این طرح از اسفند ماه ۹۵ اجرایی شد اما بدلیل انتخابات معطل مانده است.

بزاز رویکرد شورای پنجم را حل معضل شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد و اظهار داشت: موضوع شهرستان شدن یکی از اصلی ترین مشکلات بندر امام است و یکی از دلایل انتخاب آقای عبیاوی به عنوان شهردار، کوچ کردن از حاشیه به متن مشکلات که یکی از مسائل عمده بحث حریم و محدوده، شهرستان و بیمارستان بوده است. بحث شهرستان شدن ارتباط مستقیمی با شهردار ندارد و مربوط به شورای شهر و نماینده شهرستان است، یکی از جهت گیری های اصلی شورای پنجم رفتن به سمت شهرستان شدن است.

وی افزود: پل روگذر در حال شمع کوبی است و سازه پل هم قاعدتا باید در حال ساخت باشد که بعدا به پل اضافه خواهد شد.

بزاز غیر فعال شدن پله برقی بازار صدوقی را نادرست عنوان و تصریح کرد: تصمیم در مورد پل هوایی و پله برقی بازار صدوقی را به نظر کارشناسی و شهردار جدید موکول خواهیم کرد، حادثه ای که برای دختر بچه پنج ساله اتفاق افتاد و موجب قطع دو انگشت پای این طفل شد بسیار دردناک بود، اما به صرف این اتفاق نمی توان پل را تعطیل کرد زیرا هزینه بیت المال صرف این پل شده است و باید نظر کارشناسی در مورد ایمنی پل را داشته باشیم.

کرد زنگنه عضو شورای پنجم اصحاب رسانه را به آرام نمودن فضا جهت پیشرفت شهر دعوت کرد و اظهار داشت: از اصحاب رسانه درخواست می کنم به حاشیه ها نپردازند و مشکلات اصلی را مد نظر قرار بدهند، مشکلات را رسانه ها به شورای شهر منتقل کنند و در پیشرفت شهر سهیم باشند.

فلاحی نائب رئیس شورا نیز اظهار داشت: برای مردم در این راه قدم گذاشته ایم و شهردار را انتخاب کرده ایم درخواست می کنم از این انتخاب حمایت کنید، اصحاب رسانه واقع گوی اتفاقات باشند، رویکرد شورای پنجم علمی خواهد بود، در فضای آرام به رسانه ها پاسخگو خواهیم بود.

عبیداوی در پایان افزود: شورای شهرداری نخواهیم بود و بر تمام دستگاه ها نظارت خواهیم داشت، امیدواریم غیر از اینکه منطقه صنعتی هستیم منطقه گردشگری هم باشیم و بتوانیم سرمایه گذار را از کشورهای همجوار جذب کنیم. صنایعی که از شمال و جنوب شهر را احاطه کرده اند و حق مردم را نمی پردازند از طریق کمیسیون ماده ۷۷ احکام صادر خواهد شد. با انتخاب شهردار دوقطبی شهر تمام خواهد شد.

https://biknews.ir/3193کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/3193/در-اولین-نشست-خبری-اعضای-پنجمین-دوره-شو/کپی شد!