رنگ سبز خوریات به دلیل ورود خروجی تصفیه‌خانه‌های برخی پتروشیمی‌ها است/پتروشیمی‌های آلاینده محیط زیست به دادگاه معرفی شده‌اند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از خبرگزاری فارس، ایرج سلیمانی اظهار کرد: به خاطر وجود خور زنگی در محدوده اداره بنادر و دریانوردی، عبور خور جعفری از میان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و همچنین وجود خور احمدی به طور مرتب از این خروجی نمونه‌برداری و آنالیز صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: رنگ سبز آب بخشی از این خوریات به دلیل ورود خروجی تصفیه‌خانه‌های پتروشیمی فجر، شهید تندگویان و پیش تصفیه پتروشیمی فن‌آوران و دو شرکت دیگر است. تاکنون خروجی سه شرکت در این راستا مسدود شده، برای پتروشیمی غدیر نیز در دادگاه پرونده تشکیل شده است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بندر ماهشهر تصریح کرد: مدیریت این پتروشیمی با یک شرکت اماراتی قراداد احداث تصفیه‌خانه بسته که تا پایان سال احداث و راه‌اندازی می‌شود. تصفیه‌خانه پتروشیمی مارون ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال فرآوری میکرو اورگانیسم‌های آن است که با اجرای این پروژها عملاً تمام خروجی‌ها به این خور مدیریت بهتر و بیشتری می‌شود.

سلیمانی متذکر شد: اداره حفاظت محیط زیست بندر ماهشهر تاکنون پیگیری‌های قضایی متعددی انجام داده  و هیچ پتروشیمی در منطقه وجود ندارد که کمتر از دوبار به دادگاه معرفی نشده باشد. همه پتروشیمی‌ها پروژه‌های زیست محیطی در دست اقدام دارند اما چون اجرای این پروژه‌ها زمان‌بر است هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه شهروندان انتظار نداشته باشند که همه مشکلات محیط زیست یک شبه شود، اظهار کرد: همه ما در برابر مسائل محیط زیست مسؤول هستیم و هرکدام هم باید در این راستا کمک و مساعدت داشته باشیم. اگر ما همه با هم کمک کنیم و هرکدام یک فرد محیط زیستی باشیم ضمن رفع مسائل محیط زیست می‌توانیم از تخلف‌های زیست محیطی جلوگیری کنیم.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: اگر ما بی‌تفاوت باشیم قطعاً محیط زیست با این همه مشکلات توان مقابله و رفع و رجوع مسائل را ندارد. خوشبختانه هم‌اکنون در شهر بندر امام خمینی(ره) کمپین محیط زیستی راه‌اندازی شده و موارد را در قالب عکس و فیلم به اداره ارسال می‌کنند. ما نیز در اسرع وقت موضوع را پیگیری و نتیجه کار را هم به آنها اطلاع می‌دهیم.

سلیمانی در پایان گفت: از شهروندان دلسوز بندر ماهشهری نیز می‌خواهم در این راستا به دور از هرگونه مسائل حاشیه‌ای و هیاهو به ما کمک کنند و مواردی را که اطلاع می‌دهند نتیجه آن را نیز پیگیری و مطالبه کنند.

https://biknews.ir/3227کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/3227/رنگ-سبز-خوریات-به-دلیل-ورود-خروجی-تصفیه/کپی شد!