می گوییم بندر امام خمینی(ره) شهرستان بشود/ما باید ساختار شکنی انجام بدهیم و دراین دوره این اتفاق بیفتد

علی گلمرادی نماینده حوزه انتخابیه بندر امام خمینی(ره)، بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در گفتگو با خبر بندر امام خمینی(ره) مطرح کرد: در تصمیم سازی هایی که در راستای منافع ملی باشد با هیچ کس تعارف نداریم به شرط اینکه در راستای اقتدار نظام باشد.

بندر امام خمینی(ره) شهری با ظرفیت های خاص است که اگر از استقلال مدیریت برخوردار باشد بسیاری از ظرفیت های بلا استفاده، استفاده می شود و به منافع ملی کمک می کند، از این جهت است که می گوییم بندر امام خمینی(ره) شهرستان بشود.

وی ادامه داد: ما نباید اگر در جایی کار خوب و بزرگی انجام می دهیم به جای دیگری آسیب برسانیم، تصمیم زمانی ارزش دارد که تمام جوانب در آن لحاظ شده باشد حتما و یقینا شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) هیچگونه تضاد و تعارضی با پیشرفت و توسعه بندر ماهشهر ندارد بنابراین در بحث شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) حتما حق و حقوق همه همسایه ها رعایت می شود مسئولیت این حق و حقوق بر عهده وزارت کشور است و وزارت کشور بر اساس شاخصه های اصولی حتما این موارد را رعایت خواهد کرد.

عضو کمیسیون نفت و انرژی مجلس ادامه داد: دولت بر اساس شرایط خاصی که وجود دارد در تقسیمات کشور باید در جلوگیری از هدر رفت سرمایه های کشور باید پای کار باشد.

گلمرادی تصریح کرد: مانعی در این مسیر نمی بینم اما نیازمند فرایند است باید با حوصله اصولی پیگیری کنیم و امیدوار هستم این اتفاق بیفتند و تمام منطقه و خصوصا استان خوزستان از آن بهره مند شوند. هر چه قدر ظرفیت های استان خوزستان را ارتقا بدهیم مردمان خوزستان از آن بهره مند می شوند و به همین نسبت کشور از آن بهره مند می شود.

نماینده بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی افزود: نباید کسی نگرانی و دغدغه داشته باشد، نگرانی و دغدغه ما باید از این جهت باشد که استان خوزستان در بخش های عقب مانده است ما باید خوشحال باشیم حوزه های انتخابیه و شهرهای اطرافمان رشد کنند. ما باید خوشحال باشیم شادگان، آبادان و خرمشهر در کنار ما رشد کنند اگر شهرهای اطرافمان رشد نداشته باشند آسیب ها و نیازها بر شهر ما وارد می شود.

شهردار سابق بندر امام خمینی(ره) ادامه داد: همان مقدار که به فکر شهر خودمان و شهرستان خودمان هستیم خوشحال باشیم شهرهای همجوار رشد کنند، آنها هم برادران و خواهران ما هستند و اگر آنها مشکل داشته باشند باز باید این مشکلات را ما تحمل کنیم پس چه بهتر که نگران نباشیم و اجازه بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به اختلاف های موجود بین دو شهر همجوار بندر امام خمینی(ره) و بندرماهشهر افزود: این اختلاف ها و این نگرانی ها ماحصل تفکرات بسته و بی سلیقگی مسئولینی است که به منظور بهره برداری های سیاسی و شخصی اجازه نداده اند این اتفاق رخ بدهد و ما باید ساختار شکنی انجام بدهیم و دراین دوره این اتفاق بیفتد که به نفع همه است.

گلمرادی در پاسخ به سوالی که گفته شد ” بیش از ۹۵ درصد در بندر امام خمینی(ره) به شما رای داده اند و این اتفاق در تاریخ این شهر بی سابقه است و انتظار بیشتری نسبت به نماینده های ادوار گذشته از شما دارند پاسخ داد: تعهد داریم ۴ سال در خدمت مردم باشیم بر اساس اولویت ها برنامه هایی را مشخص کرده ایم برخی از برنامه ها کوتاه مدت و برخی بلند مدت است و احتمال دارد نتایج آن در دو دوره دیگر تحقق پیدا کند. برخی هم کوتاه مدت است یکی از برنامه هایی که مد نظر است در این دوره تحقق پیدا کند بحث شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) است، تلاش می کنیم از همه ظرفیت ها استفاده شود عوامل مرتبط هم باید پای کار بیایند تا ان شاء الله انجام بشود.

نماینده بندر امام خمینی(ره) و بندر ماهشهر در خصوص حریم و محدوده دو شهر همجوار تصریح کرد: وقتی جایی می خواهد ارتقا پیدا کند حریم و محدوده دست خوش تغییراتی می شود و محدوده از این ارتقا متاثر می شود، مسئولیت این تغییرات با وزارت کشور است که به نیابت از وزارت کشور، استانداری و فرمانداری باید این ماموریت را دنبال کنند. شوراهای اسلامی شهرهای مرتبط باید بر اساس جلساتی پیگیری ها را انجام بدهند، یکی از کارها همین است بزودی اینها را درگیر می کنیم.

گلمرادی در پایان گفت: من به عنوان نماینده مردم، مطالبه گر خواستگاه مردم هستم علاوه بر خواستگاه مردم که دوست دارند بندر امام خمینی(ره) شهرستان بشود بحث منافع ملی است حتی اگر مردم مطالبه نکنند ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس برای تحقق منافع ملی باید این موضوعات را رصد و پیگیری کنیم تا بر اساس تصمیمات مردم هم منافع ببرند و جای خوشحالی است در واقع بازی برد برد برای کشور و منطقه خواهد بود.

https://biknews.ir/3254کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/3254/می-گوییم-بندر-امام-خمینیره-شهرستان-بشو/کپی شد!