کاهش هزینه حمل و نقل ریلی برای شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره)، صبح امروز (دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶) جلسه ای با هدف تسریع و تسهیل امر صادرات و واردات در این منطقه برگزار شد.

رئیس امور گمرکی سازمان منطقه ویژه در باب اهمیت صادرات منطقه ویژه پتروشیمی گفت: در مبحث کلان اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی یکی از ضروریات و اولویت های نظام جمهوری اسلامی است.

سعید بهبهانی اسلامی، خاطر نشان کرد: از آنجا که برخی شرکت های منطقه مسائلی را در خصوص صادرات دارند، این جلسه برای طرح و رسیدگی به مشکلات شرکت ها تشکیل شده است تا ضمن ارتباط نزدیک متولیان امر صادرات منطقه، نقطه نظرات در این خصوص به تبادل نظر گذارده شوند.

وی با اشاره به عدم بهره برداری کافی از ظرفیت ریلی موجود در منطقه گفت: زیر ساخت ریلی بستر مناسبی برای توسعه صادرات و حمل و نقل زمینی است اما به عللی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی آنچنان که باید و شاید مورد استفاده قرار نگرفته است؛ امنیت و ایمنی و حجم بالای حمل و نقل از ویژگی های مهم راه آهن است.

بهبهانی افزود: علت عدم اقبال شرکت های پتروشیمی از خط راه آهن داخل منطقه هزینه ی بالاتر این سامانه نسبت به حمل و نقل جاده ای است. اداره کل راه آهن استان خوزستان آمادگی دارد تا ضمن ایجاد تسهیلاتی برای پتروشیمی ها، قیمت های حمل بار را به میزان قابل رقابت کاهش دهد.

مسئولین راه آهن استان خوزستان در این جلسه آمادگی خود را برای ریل گذاری و ایجاد دسترسی به تمامی شرکت های منطقه اعلام کردند و گفتند: شرکت هایی که با خط ریلی موجود فاصله دارند، در صورت ایجاد زیرسازی خط اختصاصی خود، راه آهن آمادگی روسازی و ریل گذاری برای آنها را دارد./

https://biknews.ir/3613کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/3613/کاهش-هزینه-حمل-و-نقل-ریلی-برای-شرکت-های/کپی شد!