نحوه دریافت تسهیلات طرح برنامه اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی در خوزستان

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس مجید قنواتی، اظهارکرد: دو طرح برنامه اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی از طرف دولت دوازدهم در قالب استفاده از تسهیلات صندوق ذخیره ارزی و به منظور رونق بازار کار و کاهش نرخ بیکاری مدت کوتاهی است در شهرها و روستاها شروع شده است.

وی افزود: این تسهیلات با تاکیدات مقام معظم رهبری، به درخواست دولت و موافقت مجلس به مبلغ  ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای این دو طرح اختصاص یافته است. که معادل ۶هزار میلیارد تومان می‌شود و معادل این رقم هم بانک‌ها و موسسات عامل باید بیاورند که مجموع آن به ۱۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

قنواتی در ادامه گفت: این تسهیلات در مناطق روستایی و عشایری مرزی با نرخ سود ۴درصد، در مناطق روستایی و عشایری معمولی و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفرجمعیت ۶ درصد و در نواحی صنعتی و شهرهای بالای ۱۰ هزار نفر جمعیت با نرخ سود ۱۱ درصد توزیع خواهد شد.

مدیر آموزش، توانمندسازی و کارآفرینی سازمان بسیج سازندگی سپاه خوزستان عنوان کرد: در مرحله اول مبلغ ۳۳۸ میلیارد تومان از تسهیلاتی که برای واگذاری به متقاضیان در اختیار استان خوزستان قرار گرفت، با همکاری، تعامل و هم افزایی امور روستایی استانداری و سازمان بسیج سازندگی واگذار می‌گردد و این سازمان سعی دارد در کمترین زمان ممکن و با حداقل بروکراسی اداری طرح‌های مورد نظر را دریافت و به بانک‌های عامل ارجاع دهد.

وی با تاکید بر اینکه هر استان را با توجه به ظرفیت‌های شغلی خاص خود تسهیلات می دهند، خاطرنشان‌کرد:  متقاضیان در استان خوزستان  فقط در رسته های شغلی چون شیلات، صنایع پایین دستی پتروشیمی، صنایع دستی، مدیریت مصرف انرژی، فرارودهای لبنی، محصولات گلخانه ای، پوشاک، فناوری اطلاعات،‌ صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، گردشگری،  حمل و نقل و بازرگانی و پخش می توانند ثبت نام نمایند.

قنواتی به روند دریافت این تسهیلات هم اشاره کرد و اذعان داشت: متقاضیان حقیقی و حقوقی که از طریق بسیج سازندگی قصد ثبت نام دارند باید ابتدا طرح توجیهی خود را در سامانه کارا  (kara.mcls.gov.ir ) ثبت کنند. و پس از آن طرح مورد نظر را به همراه کد ۶ رقمی که از سامانه کارا دریافت کرده‌اند را به قسمت بسیج سازندگی شهرستان محل سکونت تحویل دهند.

وی در پایان از متقاضیان خواست برای کسب اطلاعات بیشتر به رده‌های بسیج سازندگی در سپاه شهرستان محل سکونت خود مراجعه نمایند.

https://biknews.ir/3832کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/3832/نحوه-دریافت-تسهیلات-طرح-برنامه-اشتغال/کپی شد!