اتفاقی مهم در نماز جمعه اهواز

این هفته نمازجمعه اهواز با حاشیه هایی همراه بود. البته حاشیه هایی از جنس متن مردم!

جمعی از کارگران شرکت «گروه ملی فولاد ایران» که ماه هاست حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند، به مصلای نمازجمعه اهواز آمدند تا صدای اعتراض خودشان را به گوش مسئولان برسانند.

قبل از نمازجمعه تعدادی از کارگران با حجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز دیدار کرده و مشکلات و دغدغه هایشان را مطرح نمودند.

در اواسط خطبه دوم، یکی از کارگران که در صفوف ابتدایی هم نشسته بود، با صدای بلند نکاتی را در خصوص مشکلاتشان مطرح کرد که عملا باعث توقف خطبه های نمازجمعه شد، یکی از پرسنل ستادنمازجمعه به سمت وی رفت تا او را دعوت به آرامش کند اما خطیب جمعه از او خواست به آن کارگر فرصت بدهد تا با آرامش مطالبش را مطرح کند.

در ادامه کارگران با سردادن شعارهایی، اعتراض خود را نسبت به مشکلات بوجود آمده ابراز کردند که حجت الاسلام حاجتی هم از مردم خواست با کارگران همزبان شوند و همه جمعیت مصلا شعار کارگران را تکرار کردند…

امام جمعه موقت اهواز ضمن همدردی با کارگران از دولت و مسئولان مربوطه خواست هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکل این کارگران اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: ما بسیار خوشحالیم که برادران مان برای عرض مشکل و رساندن صدای اعتراض شان به نمازجمعه آمده اند، نمازجمعه متعلق به این مردم و محل اصلی طرح مشکلات مردم است.

پی نوشت:
۱. واکنش بجا و منطقی و برآمده از روحیه مردمی حجت الاسلام والمسلمین حاجتی به عنوان یک نقطه اوج در ماجرای نمازجمعه این هفته اهواز شایسته تقدیر است.

۲. رسانه های وابسته به دولت های غربی نظیر بی بی سی و امدنیوز با انتشار بخش کوتاهی از فیلم شعارهای اعتراضی کارگران سعی داشتند مطالب خاصی را به مخاطبان خود القا کنند اما ناخواسته در میدان ما بازی کردند و مفهومی را منتشر کردند که قطعا مد نظر آنان نبوده، رسانه های معاند ناخواسته این ادعا را تایید کردند که نمازجمعه به عنوان اصلی ترین تجمع انقلابیون، محل رجوع و بیان دغدغه های واقعی مردم نظیر بیکاری و… است./اسماعیل معنوی

https://biknews.ir/3887کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/3887/اتفاقی-مهم-در-نماز-جمعه-اهواز/کپی شد!