بندر امام خمینی(ره) بزرگترین بندر تجاری کشور آماده استقبال از مسافران نوروزی است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از خبرگزاری تسنیم، جمشید حمایتی با اشاره به آمادگی این بندر برای استقبال از میهمانان نوروزی، اظهار داشت: امسال همانند سال‌های گذشته امکانات ویژه‌ای در بندر امام خمینی(ره) برای پذیرایی از هموطنان تدارک دیده شده و تمام امکانات برای استقبال از میهمانان نوروزی مهیا است.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری بندر امام خمینی(ره)، افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)  با مساحتی بیش از ۱۱هزار هکتار و برخورداری از ۴۰پست اسکله در کنار سواحل شمال غربی خلیج فارس و در انتهای آبراه طبیعی خورموسی، پهناورترین بندر تجاری کشور به شمار می‌آید و هر ساله ضمن گشودن دروازه‌های ورودی بندر به روی هموطنان در ایام تعطیلات سال نو، آنان را با گوشه‌ای از خدمات و فعالیت‌های گسترده و جاری در صنعت حمل و نقل دریایی کشورمان آشنا می‌کند.

مسئول ستاد استقبال از میهمانان نوروزی بندرامام خمینی(ره) در باره برنامه‌های ویژه پهناورترین بندر کشور برای میهمانان نوروزی بیان کرد: در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری بیش از  ۸۵درصد از حجم کالاهای اساسی کشور از جمله غلات، روغن خوراکی، شکر، برنج صورت می‌گیرد و هموطنان می‌توانند در قالب کاروان‌های خودرویی از اسکله‌های این مجتمع بزرگ بندری بازدید کرده و با توقف در محوطه ایمن از تماشای مناظر دریایی و بندری لذت ببرند.

وی گردشگری در خورهای طبیعی را یکی برنامه‌های این مجتمع برشمرد و با اشاره به اینکه خور به دریای کوچک گفته می‌شود، گفت: با مشارکت بخش خصوصی زمینه مساعدی برای بهره مندی هموطنان از گردشگری در خورهای مجاور این بندر فراهم شده است.

حمایتی با اعلام استقرار یگان‌های امدادی در ساحل و دریا عنوان کرد: ایمنی در سفرهای دریایی یکی از اولویت‌های این مجتمع بندری است و در همین راستا یگان‌های امداد و نجات دریایی به منظور برقراری ایمنی مهمانان نوروزی در پارک ساحلی بندر امام خمینی(ره) و گردشگاه‌های دریایی، شناورهای خود را در دریا، و یگان‌های امدادی را در سواحل مستقر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از هموطنان عزیز درخواست می‌کنم حتما یکی از مسیرهای مسافرت نوروزی خود را بندر امام خمینی(ره) انتخاب کنند، زیرا با بازدید از این مجتمع بندری با کشتی‌های پهن پیکر اقیانوس پیما و تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در حجم و مقیاس بزرگ  آشنا می ‌وند.

مسئول ستاد استقبال از میهمانان نوروزی بندرامام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: در سال۹۶ بیش از ۶۰۰هزار نفر از هموطنان از بندر امام خمینی(ره) بازدید کرده و از جاذبه‌های دریایی و بندری آن بهره مند شدند و همچنین پیش بینی می‌شود در نوروز سال۹۷ حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر از این مجتمع بندری بازدید کنند.

https://biknews.ir/4143کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4143/بزرگترین-بندر-تجاری-آماده-استقبال-از-م/کپی شد!