پیکر مطهر ۱۱۸ شهید دوران دفاع مقدس از مرز شلمچه وارد کشور شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، سردار سید محمد باقرزاده امروز در آئین استقبال از پیکر ۱۱۸ شهید دفاع مقدس در مرز شلمچه، اظهار کرد: امروز پیکر ۱۱۸ شهید سال‌های دفاع مقدس با استقبال اقشار مختلف مردم از طریق مرز شلمچه وارد وطن شد.

وی افزود: این شهدا در مناطق بوارین، کتیبان و زویدات کاوش شده‌اند که متعلق به عملیات‌های محرم، تک دشمن، رمضان، کربلای ۴ و تک پشتیبانی در عملیات والفجر ۸ هستند.

مسؤول کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکر ۶۸ شهید در باتلاقی در عملیات تک پشتیبانی به‌صورت دسته‌جمعی کاووش شدند.

وی عنوان کرد: در طول ۱۴ ماه گذشته موفق به بازگشت پیکر مطهر ۸۶۲ شهید به میهن اسلامی شدیم که این تعداد در نوار مرزی کشور و در داخل عراق کاوش شده‌اند.

باقرزاده اظهار کرد: تمام نقاطی که شهدا قرار دارند و در کنار گمانه‌زنی‌های مختلف، اطلاعات گسترده از عملیات‌ها و چگونگی آن‌ها داریم، مجموعه این موارد به‌عنوان نقطه هدف ما است.

وی افزود: امیدواریم در سال جدید رقم بازگشت شهدا به یک هزار پیکر یا بیشتر برسد تا چشم‌انتظاری و نگرانی خانواده شهدا را کاهش دهیم.

باقرزاده افزود: تمام تلاش ما بر این است که تمام نقاط هم‌زمان کاوش شوند، البته سرعت کاوش بستگی به امکانات ما دارد و ما برای اطمینان و صحت کار خود برخی از نقاط را ۵ تا ۶ بار تفحص کردیم.

مسؤول کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: درگذشته شاهد استقبال عشایر عرب از شهدا بودیم و اکنون نیز عشایر ایل بختیاری از شهدا استقبال کردند و ما از همه اقوام و عشایر نقاط مختلف میهن اسلامی برای شرکت در آئین تبادل شهدا دعوت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: حضور عشایر و اقوام مختلف وحدت و عزت ما را نشان می‌دهد و این حضور بیانگر این است که ایران در خط ولایت‌فقیه و ثابت و پایدار ایستاده است.

ورود پیکر مطهر 118 شهید دوران دفاع مقدس مرز شلمچه

https://biknews.ir/4153کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4153/پیکر-مطهر-118-شهید-دوران-دفاع-مقدس-از-مرز-ش/کپی شد!