تخلیه و بارگیری بیش از ۴۶ میلیون تن کالا در بنادر خوزستان طی دوازدهه ماهه سال جاری

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از ۴۶ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی طی بازه‌ی زمانی مذکور در بنادر امام خمینی(ره)، خرمشهر و آبادان، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای غیرنفتی را بالغ بر ۲۸ میلیون و ۲۱۷هزار و ۶۲۸ تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶ درصد رشد را نشان می دهد.

دریس، همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی این بازه زمانی را  بیش از ۱۷ میلیون و  ۸۷۶هزار و ۳۷۸ تن عنوان نمود که از رشد ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه برخوردار بوده است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه برتر این مجتمع بزرگ بندری در ترانزیت فرآورده های نفتی در سطح کشور، بیان داشت: با ترانزیت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۹۳۲ تن انواع فرآورده های نفتی از مرز دریایی این مجتمع بندری، میزان ترانزیت این محمولات با رشد ۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رسیده است که این موضوع نشان از وجود زیرساخت ها و تجهیزات پیشرفته در پایانه های نفتی  این مجتمع بندری برای پذیرش محموله های ترانزیتی فرآورده های نفتی از کشور همسایه دارد.

دریس با اشاره به رشد پیوسته تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بنادر امام خمینی(ره) و خرمشهر که  به دنبال فعالیت خطوط کشتیرانی کانتینری در این بنادرحاصل شده، از رشد یک درصدی جابجایی کالاهای کانتینری به میزان  ۲۰۰ هزار و ۸۳۸ TEU در پایانه های کانتینری مجهز  بنادر مذکور خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مجهزترین پایانه مسافری دریایی در بندر خرمشهر بیان داشت: با جابجایی افزون بر ۲۳۴ هزار و ۹۶۷ نفر از این مرز دریایی، مسافرت در این بندر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۰ درصد را رشد نشان می دهد.

یادآور می شود بنادر استان خوزستان با ظرفیت سالانه ۵۶ میلیون در شمالی ترین نقاط دسترسی خلیج فارس واقع شده اند و از مزیت کوتاهی فاصله با پایتخت و شهرهای بزرگ کشور در نیمه غربی کشور برخوردارند.

https://biknews.ir/4222کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4222/تخلیه-و-بارگیری-بیش-از-۴۶-میلیون-تن-کالا/کپی شد!