افزایش مراودات تجاری و حمل و نقل دریایی قطر با بنادر استان خوزستان

عادل دریس ، درباره اهداف سفر هیئت عالی‌رتبه قطری به بندر امام خمینی(ره)، اظهار داشت: در بازدیدی که هیئت عالی‌رتبه قطری در زمینه حمل‌و‌نقل دریایی از بندر امام خمینی(ره) داشتند، هدف، بیان قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بنادر استان خوزستان بود.

وی افزود: در این بازدید هیئت قطری از امکانات بندر امام خمینی(ره) بازدید کرده و از فعالیت‌های بخش خصوصی در بندر امام خمینی(ره) ابراز خرسندی کرده و عنوان شد، تصور نمی‌کردند که این همه سرمایه‌گذاری در بندر امام خمینی(ره) صورت گرفته باشد.

مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بندر امام خمینی(ره) “هاب غلات” بنادر کشور است، افزود: با توجه به اینکه قطر غلات مورد نیاز را از آسیای‌میانه تامین می‌کند ما پیشنهاد بازنگری مسیر حمل‌ونقل به  قطر ارائه کردیم که برای حمل و نقل غلات قطر از آسیای‌میانه از طریق بنادر شمالی استفاده شود سپس به بندر امام خمینی(ره) ترانزیت شود و در نهایت به سمت بنادر قطر ارسال شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های حمل و نقل کاهش یافته و سرعت رسیدن کالا مناسب‌تر خواهد بود که مورد استقبال هیئت قطری قرار گرفت، همچنین درباره ویژگی‌هایی که ترانزیت کالا از بندر امام خمینی(ره) برای همتای قطری ایجاد می‌کند، گفت: قطر می‌تواند در خصوص کارخانه‌هایی که ارزش افزوده بالایی دارند و یا در زمینه‌های صنایع تبدیلی، دانه‌های روغنی، خوراک دام و طیور سرمایه‌گذاری کنند و سرمایه‌گذاران قطری را برای سرمایه‌گذاری در ایران تشویق کنند.

دریس عنوان کرد: با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری که در بندر امام خمینی(ره) انجام شده، هیئت قطری تمایل خوبی برای افزایش مراودات تجاری و حمل و نقل دریایی با بنادر استان خوزستان  نشان دادند. /تسنیم

بازدید هیئت عالی رتبه قطر از بندر امام خمینی(ره)

بازدید هیئت عالی رتبه قطر از بندر امام خمینی(ره)

https://biknews.ir/4363کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4363/افزایش-مراودات-تجاری-و-حمل-و-نقل-دریایی/کپی شد!