موافقت احداث پتروشیمی در هندیجان از وزیر نفت اخذ شده است / کلنگ پتروشیمی هندیجان در سال ۱۳۹۷ به زمین زده می شود

علی گلمرادی اظهار داشت: ما تقریباً ۱۰ جلسه به‌صورت بسیار جدی با مسئولان ذی‌ربط در وزارت نفت در رابطه با ایجاد، احداث پالایشگاه و صنایع پتروشیمی در شهرستان هندیجان داشته‌ایم.

وی افزود: ما در این خصوص پیگیری‌های خوبی صورت داده و مشخصاً جلساتی با وزیر نفت انجام داده‌ایم در این راستا بخش خصوصی ورود کرده و مذاکراتی با این بخش داشته‌ایم تا بتوان یک پتروشیمی در هندیجان محروم احداث کنیم.

 

نماینده مردم هندیجان، ماهشهر، امیدیه در مجلس بیان کرد: ما در این بخش مکاتبات متعددی با وزیر نفت صورت داده و موافقت‌های ضمنی اخذ شده و موافقت‌نامه به معاونت وزیر در امور پتروشیمی‌ها ارجاع داده‌ شده است.

وی گفت: در این رابطه جلساتی در جهت توجیه فنی، اقتصادی پروژه تشکیل شد، ما مصمم هستیم در حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی با توجه به موافقت‌نامه اولیه در وزارت نفت پتروشیمی هندیجان را احداث کنیم.

گلمرادی عنوان کرد: در بحث تخصیص خوراک پتروشیمی هندیجان پیگیری‌هایی را انجام داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم احداث پتروشیمی در هندیجان عملیاتی شود، البته ما باید در حوزه‌های مختلف نفت، پتروشیمی، صیادی، کشاورزی، گردشگری در هندیجان فعال باشیم.

وی ادامه داد: وضعیت هندیجان امروز وضعیت مناسبی ندارد با توجه به این استعدادها، ظرفیت‌های بسیار مهم که هندیجان دارد، اگر ما کارشناسانه بتوانیم این ظرفیت‌ها را پیگیری کنیم می‌توانیم در آینده شهر توسعه‌ یافته‌ای داشته باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم که در دستور کار جدی ما قرار گرفته احداث صنایع پتروشیمی در منطقه به ویژه هندیجان است. رایزنی‌ها و موافقت‌نامه از مسئولان دولت اخذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم کلنگ پتروشیمی هندیجان در سال ۱۳۹۷ به زمین زده شود و کار اجرایی آن را شروع کنیم فکر می‌کنم با توجه به پیگیری‌هایی که صورت داده‌ایم این امر مهم محقق شود./تسنیم

https://biknews.ir/4533کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4533/موافقت-احداث-پتروشیمی-در-هندیجان-از-وز/کپی شد!