رشد و بلوغ فکری مردم بندر امام خمینی(ره) ضامن آرامش در منطقه است

سید سعید بزاز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبر بندر امام خمینی(ره)، در واکنش به تحرکات اخیر در راهپیمایی روز قدس ماهشهر، اظهار کرد: توسعه و بهره‌مندی از امکانات شهری حق همه شهروندان است و کسی نباید از توسعه منطقه ای جلوگیری نماید.

وی افزود: در حال حاضر نیازمندی و امکانات بندر امام خمینی(ره) با هم هم‌خوانی ندارد. بندر امام خمینی(ره) فاقد امکانات حداقلی است و این مهم برای مردم این شهر قابل تحمل نیست.

بزاز عنوان کرد: راه برون رفت از وضعیت فعلی، تنها شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) است و تنها از این طریق می‌توان کاستی‌های عمیق بندر امام خمینی(ره) را التیام بخشید.

عضو شورای پنجم گفت: مردم فهیم بندرماهشهر به حق قانونی مردم بندر امام خمینی(ره) اشراف دارند، بعید است در بندرماهشهر فردی پیدا شود که باور داشته باشد، بندر امام خمینی(ره) نباید توسعه یابد و شهرستان شود.

وی با اشاره به نگرانی‌های مردم بندرماهشهر، اظهار کرد: نگرانی مردم بندرماهشهر این است که منافع و عوایدشان مورد ضرر و زیان واقع شود، که قطعا این اتفاق رخ نخواهد داد و شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) ارزش افزوده بیشتری برای کل منطقه به همراه خواهد داشت.

سخنگوی شورای شهر بندر امام خمینی(ره)، گفت: دو شهرستان قدرتمند در کنار یکدیگر می‌توانند به استیفای حقوقشان بپردازند و شتاب بیشتری به عمران و توسعه منطقه بدهند.

بزاز با اشاره به انتظار چندین ساله شهروندان بندر امام خمینی(ره) برای شهرستان شدن این بخش مهم از استان خوزستان، عنوان کرد: یقین داریم رشد و بلوغ فکری مردم بندر امام خمینی(ره) ضامن آرامش در منطقه است، از مردم بندر امام خمینی(ره) قدردانی می‌کنم که با امید و آرزو، ناملایمتی ها را متحمل شده اند و این قدرت تحمل قابل تقدیر است.

وی در پایان تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی را گفت‌وگو و تعامل عنوان کرد و بیان داشت: در موضوع شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) و تقسیم منافع به شکلی که کسی مورد ضرر و زیان واقع نشود، راهی جز گفت‌وگو و تعامل و ایجاد بستری لازم برای تحقق آرزوهای مردم بندر امام خمینی(ره) وجود ندارد.

https://biknews.ir/4815کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4815/رشد-و-بلوغ-فکری-مردم-بندر-امام-خمینیره/کپی شد!