ورود ۱۷ کشتی حامل نهاده‌های دامی به کشور از طریق بندر امام خمینی(ره)

هادی سلامات ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تنظیم بازار نهاده های دامی و محصولات پروتئینی از جمله وظایف این شرکت است، اظهار کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۱۳۵ تن مرغ منجمد داخلی، ۳۶۳ تن گوشت منجمد وارداتی داخلی و ۳۴۰ تن تخم مرغ وارداتی در استان توزیع شد.

وی با اشاره به رتبه دوم استان در واردات تخم مرغ بعد از تهران افزود: ۷۰۵ تن مرغ، ۷۳ تن گوشت قرمز و هفت تن تخم مرغ داخلی نیز در قالب طرح ضیافت توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان در خصوص توزیع نهاده های دامی در سال گذشته بیان کرد: ۳۸۲ تن جو دامی، ۲۱ هزار و ۱۰۵ تن ذرت و  ۱۲ هزار و ۷۲۱ تن کنجاله سویا در سال گذشته توزیع شد.

سلامات ادامه داد: در سال جاری توزیع جو صورت نگرفت ولی تاکنون ۵۹۲ تن ذرت و ۳ هزار و ۲۹ تن کنجاله سویا توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان عنوان کرد: این شرکت در واقع اصلی ترین نهاد دولتی واردات نهاده های دامی به کشور است؛ شاید بیشترین میزان نهاده های دامی از طریق واردات در کشور تأمین می شود که انجام عمده این وظیفه به استان خوزستان اختصاص داده شده است.

سلامات خبر داد: برای سال جاری ۱۸ کشتی نهاده های دامی کنجاله سویا، ذرت دامی و جو وارد کشور می شود که از این بین ۱۷ کشتی از طریق بندرامام خمینی(ره) و یک کشتی دیگر هم از طریق امیرآباد شمال وارد ایران می شوند.

وی اضافه کرد: یکی از چالش های صنعت مرغداری و دامی کشور تأمین نهاده های دامی است./مهر

https://biknews.ir/4863کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4863/ورود-۱۷-کشتی-حامل-نهاده‌های-دامی-به-کش/کپی شد!